MAPIC 2019: Rethinking Spaces and Places

W zeszłym tygodniu w Cannes odbyły się międzynarodowe targi nieruchomości handlowych i rozrywkowych – MAPIC 2019. Tematem przewodnim targów było nowe spojrzenie na tradycyjne miejsca handlu. Dyskutowano także o rozrywce, innowacjach i nowym doborze najemców w centrach handlowych. Już we wtorek, 12 listopada odbyły się dwie imprezy towarzyszące Outlet Summit oraz organizowany po raz pierwszy Leisure Day, w którym wzięło udział 900 uczestników.

W samych targach, które odbywały się w dniach 13-15 listopada wzięło udział 8,2 tys. delegatów z 80 krajów, 2 tys. przedstawicieli sieci handlowych, 2,2 tys. reprezentantów firm deweloperskich oraz ponad 1,3 tys. inwestorów.

Centra handlowe to już nie tylko sklepy i restauracje

Jednym z głównych tematów było postępujące zróżnicowanie sektora handlowego. Oferta tradycyjnego centrum handlowego nie ogranicza się już tylko do sklepów i restauracji, ale obejmuje także strefy rozrywki, rozbudowaną część usługową, hotele, apartamenty, części co-workingowe, wyjątkowe bary, najnowocześniejsze kluby fitness czy strefy sportowe.

Podczas MAPIC Innovation Forum dyskutowano o najnowszych rozwiązaniach zarówno dla sieci handlowych jak i centrów. Polskimi wystawcami na MIF było aż 5 firm: Toolbox, TopKey, RiiG AI, Reveal Systems oraz Velis.

Dyskusjom o innowacjach towarzyszyły także rozmowy i prezentacje związane ze strefami rozrywki, które stają się kolejnym elementem przyciągającym klientów do centrów handlowych czy obiektów typu mixed-use. W dobie rewolucji cyfrowej nastąpiła zmiana zachowań konsumentów, poszukujących obecnie nowych doświadczeń, miejsc spotkań, ośrodków kulturalno-rozrywkowych (trend zwany Artatainment) czy edukacyjnych (Edutainment).

Polskim wystawcą, który oferuje produkty zarówno związane z rozrywką jak i edukacją była firma Applink Kids, produkująca interaktywne strefy zabaw dla dzieci.

Targi LeiserUp w ramach MAPIC

W zawiązku z dużym zainteresowaniem ze strony deweloperów jak i inwestorów postanowiono stworzyć targi w Cannes poświęcone tylko rozrywce. W przyszłym roku w dniach poprzedzających MAPIC 2020 czyli 17-18 listopada zostaną zainaugurowane targi LeiserUp, które będą zlokalizowane w pobliżu Pałacu Festiwalowego, a uczestnicy MAPICu będą mogli odwiedzić je bezpłatnie. Na targach LeisurUp oprócz tradycyjnej części wystawienniczej, będą także organizowane konferencje oraz strefy networkingowe.

W związku z tym, że pogoda w tym roku nie dopisała i przez dwa dni lał deszcz, większość delegatów spędziła czas w Pałacu Festiwalowym. Zła pogoda może mieć także dobre strony dla biznesu.

W tym roku swoje największe projekty prezentowały takie firmy z Polski jak Echo Investment (imponujący projekt Towarowa 22), Atrium (wielkie centra po przebudowach i renowacjach), Liebrecht&wooD (Centrum Praskie Koneser – wyjątkowy projekt na warszawskiej Pradze łączący biura, handel, rozrywkę, hotel, muzeum oraz ciekawą ofertę gastronomiczną), Fashion House Group (deweloper outletów), TREI (deweloper ponad 30 retail parków) oraz Panattoni Europe (największy europejski deweloper powierzchni magazynowych).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.