E. Gacek: Lavard Woman to koncept, który zaspokaja potrzeby kobiety biznesu [WYWIAD]

– Potwierdziły się nasze przekonania, że na rynku brakuje takiej oferty. Widzimy, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu koncepty, dlatego planujemy w dalszym ciągu rozwijać naszą sieć sprzedaży – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Edyta Gacek, twórca marki Lavard Woman. Koncept został nominowany do nagrody SCF Retailers’ Awards 2020 w kategorii Newcomer.

Retailnet.pl: – We wrześniu w Bydgoszczy zadebiutował pierwszy w Polsce regularny salon Lavard Woman. Jak po tych kilku tygodniach ocenia Pani potencjał ekspansji monobrandowego salonu z ofertą tylko dla kobiet?

Edyta Gacek: – Otwarcie salonu w Zielonych Arkadach oceniam bardzo pozytywnie. Jestem wręcz zaskoczona tym, jak od pierwszych chwil został on pozytywnie odebrany przez klientki, co oczywiście przełożyło się na poziom generowanych obrotów.

Wcześniej, bo w kwietniu otwarty został sklep w formacie outletowym. Czy to był sposób na przetestowanie nowego konceptu? 

– Obiekty outletowe rządzą się innymi prawami niż regularne centra. Atrakcyjna oferta komercyjna Wrocław Fashion Outlet sprawiła, że właśnie tutaj otworzyliśmy pierwszy w ogóle salon Lavard Woman, w którym zaoferowaliśmy wyłącznie damski asortyment. I w tym przypadku zostaliśmy pozytywnie zaskoczeni. Potwierdziły się nasze przekonania, że na rynku brakuje takiej oferty. Widzimy, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu koncepty, dlatego planujemy w dalszym ciągu rozwijać naszą sieć sprzedaży.

Od lat Lavard specjalizuje się w eleganckiej odzieży dedykowanej mężczyznom. Co było pretekstem/powodem do rozwoju linii, a teraz także salonów tylko dla kobiet?  

– Zarząd Lavard od wielu lat myślał o wprowadzeniu do sprzedaży damskiego asortymentu, jednak nigdy nie było odpowiedniego momentu, by się tym zająć. Powód, by zacząć, okazał się banalny. Około 5 lat temu naszą firmą zainteresował się właściciel jednego z prestiżowych centrów handlowych w Warszawie. Widząc ogromny potencjał w Lavardzie, zasugerował dodanie do konceptu damskiego asortymentu tworząc duobrandową markę. I tak się zaczęło. Dzisiaj mamy 41 salonów regularnych (29) i outletowych (12). Wśród nich jest są 39 salony duobrandowe i dwa pod marką Lavard Woman.

Co charakteryzuje koncept Lavard Woman? 

– Lavard Woman to koncept, który zaspokaja potrzeby kobiety biznesu. W ofercie dostępny jest szeroki asortyment, odpowiedni zarówno na oficjalne wyjścia, jak i na spotkania ze znajomymi. Przez ostatnie pięć lat intensywnie rozwinęliśmy ofertę dostosowując ją do potrzeb naszych klientek. W ofercie chcieliśmy jak najbardziej odzwierciedlić, to czego one potrzebują. Słysząc pozytywne komentarze, wiemy, że udało się nam osiągnąć ten cel.

Poza doskonale dopracowaną ofertą, zależało nam na stworzeniu miejsca, w którym kobiety będą czuły się dobrze. W salonach Lavard Woman dominują jasne, ciepłe barwy. Słoneczne i słomkowe kolory kojarzą się z czymś przyjaznym ciepłym, przytulnym. W czasach pełnych gonitwy i stresu, chcieliśmy dać kobietom przestrzeń, w której będą mogły się wyciszyć i odstresować oraz sprawić, by zakup kojarzyły się z czymś bardzo przyjemnym.

Jaki jest plan rozwoju sieci Lavard Woman?

– Stawiamy na spokojny, zrównoważony rozwój. Poszukujemy lokalizacji charakteryzujących się dużym trafficiem, które odwiedzają klienci o tzw. średnim i wysokim portfelu. Optymalna wielkość salonów to około 80 mkw. Obecnie jesteśmy w trakcie negocjacji kilku umów, ale o szczegółach nie chce mówić, dopóki nie sfinalizujemy umów.

Czy przy okazji debiutu salonu Lavard Woman zmieniają Państwo strategie i zrezygnują z otwierania salonów duobrandowych? 

– Nie, absolutnie nie zrezygnujemy z otwierania salonów duobrandowych. Widząc, jak dobrze sprawdza się ten koncept, będziemy kontynuować jego rozwój i otwierać kolejne salony,

Marka Lavard na rynku działa od 1975 roku. Jak z perspektywy czasu ocenia Pani potencjał dalszego rozwoju? 

– Widzimy dalszy potencjał w rozwoju naszej marki, dlatego w miarę możliwości, systematycznie będziemy otwierać kolejne punkty. Aktualna sytuacja w branży retail, wymusiła na nas pewne spowolnienie w ekspansji. Nie chcemy podejmować pochopnych decyzji, a dokładnie analizować pojawiające się możliwości. Myślę, że to dobry czas by nieco zwolnić i skupić się na doinwestowaniu istniejących salonów oraz na udoskonaleniu oferty.

Rozmawiała: Ewelina Zezula

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.