Echo Investment podsumowuje trzeci kwartał i przygotowuje pierwszy miastotwórczy projekt

Ponad 49 mln zł zysku netto, dobre wyniki sprzedaży i przekazywania mieszkań, sprzedaż biurowca O3 Business Campus III w Krakowie, nowe projekty, rozpoczęcie wynajmu mieszkań platformy Resi4Rent i mistrzowska umowa najmu powierzchni pod restaurację Roberta Lewandowskiego w Browarach Warszawskich – to najważniejsze wydarzenia w trzecim kwartale 2019 r. w Echo Investment.

– Echo Investment cieszy się bardzo stabilną sytuacją finansową i niskim zadłużeniem. Dzięki silnej sytuacji płynnościowej, jesteśmy w stanie regularnie powiększać nasz bank ziemi, przez co zapewniamy sobie możliwość przyszłego wzrostu. Od początku roku Echo Investment nabyło grunty za blisko 70 mln EUR, na których może zbudować ponad 170 tys. mkw. powierzchni użytkowej – mówi Maciej Drozd, Wiceprezes ds. finansowych Echo Investment.

W ostatnich czterech kwartałach wartość projektów w budowie i przygotowaniu wzrosła o 18 proc., a wzrost wartości aktywów mieszkaniowych wyniósł aż 53 proc.. To kierunek zgodny ze strategią zwiększania ekspozycji na rynek mieszkaniowy.

– Osiągnięcie tegorocznych celów Echo Investment: sprzedaży 1,3 tys. mieszkań i przekazania 1,25 tys. jest w zasięgu ręki. Do końca października sprzedaliśmy 1 089 i przekazaliśmy klientom 841 lokali. Liczba mieszkań sprzedawanych i przekazywanych klientom rośnie z kwartału na kwartał, ale jednocześnie utrzymujemy zdrowy poziom marży na projektach – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

Otwarcie Browarów Warszawskich zaplanowano na III/IV kwartał 2020 r.

Zakończenie budowy pierwszego miastotwórczego projektu ‘destination’ Browary Warszawskie będzie jednym z najważniejszych zadań Echo Investment w 2020 roku.

– Cieszę się z postępów projektu Browary Warszawskie, którego budowa zakończy się w przyszłym roku i wówczas cały obszar zostanie w pełni oddany do użytku. Dużo uwagi poświęcamy placom, restauracjom w historycznych piwnicach oraz zieleni, czyli przestrzeniom które nie tylko staną się miejscami spotkań, ale także centralnym punktem dla warszawskiej Woli. Doskonale przyjęta została wiadomość, że historyczny budynek warzelni w centrum tego projektu stanie się restauracją, której inwestorem jest m.in. Robert Lewandowski, doskonały piłkarz i obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych ambasadorów Polski na świecie. Zapewniam, że mamy w zanadrzu jeszcze kilka równie interesujących wiadomości o tworzonej tu Dzielnicy Spotkań i Smaków. Gorąco zapraszam do jej odwiedzenia już w przyszłym roku – mówi Nicklas Lindberg.

Stopień skomercjalizowania powierzchni handlowej w Browarach Warszawskich na 25.11.br wyniósł 78 proc.

Trwa budowa łódzkiej Fuzji. Młociny czekają na otwarcie sklepu Primark

Projekt Fuzja przy ul. Tymienieckiego w Łodzi jest kolejną po Browarach Warszawskich i Moim Miejscu w Warszawie inwestycją wielofunkcyjną, w której Echo Investment może wykorzystać doświadczenie w różnych sektorach rynku nieruchomości. Prace budowlane w Fuzji postępują zgodnie z harmonogramem. Kilka dni temu spółka otrzymała pozwolenie na budowę pierwszego biurowca, który planuje rozpocząć już w przyszłym roku. –  Latem przystąpiliśmy do rewitalizacji fasady zabytkowej elektrowni, która jest najcenniejszym zabytkiem tego kwartału miasta i stanie się sercem projektu podkreśla Nicklas Lindberg.

Projekt Fuzja ma potencjał wybudowania około 90 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej, biurowej i usługowej. Inwestycja będzie realizowana wieloetapowo. Cały kompleks będzie się składał z 20 budynków, z czego 14 to budynki historyczne, znajdujące się pod ochroną konserwatorską. Plan zagospodarowania dokładnie precyzuje wymogi konserwatorskie, a jednocześnie pozostawia dużą elastyczność co do przyszłych funkcji budynków. W ramach inwestycji powstaną także place miejskie, przestrzenie wspólne i tereny zielone, których łączna powierzchnia wyniesie prawie 4 ha. Użytkownicy tego terenu będą mieli zapewniony dostęp do takich udogodnień, jak miejsca parkingowe dostosowane do usług car sharing, ścieżki rowerowe, stacje serwisowe dla rowerów, paczkomaty czy ogólnodostępne ładowarki elektryczne. Projekt architektoniczny powstaje w pracowni Medusa Group.

Trzeci kwartał był też pełen dobrych wiadomości dla klientów Galerii Młociny. –  W lipcu swoje wejście do tego projektu potwierdziła międzynarodowa sieć handlowa Primark, której sklep będzie pierwszą placówką w Polsce. Sieć wynajęła 5,7 tys. mkw. (z czego 3,7 tys. to powierzchnia handlowa), lokal już został przejęty przez najemcę. Ponadto w sierpniu i wrześniu oferta Galerii Młociny powiększyła się o 40 nowych brandów, których sklepy zostały w tym czasie otwarte. Projekt jest w 97 proc. wynajęty, co dowodzi jego wartości i potencjału. – mówi Nicklas Lindberg.

Ostatnie 19 lokali ma zostać wynajętych do końca pierwszego kwartału 2020 r.

Echo Investment i EPP otworzyły Galerię Młociny przy ul. Zgrupowania AK „Kampinos” w Warszawie. Inwestycja ma blisko 85 tys. mkw. powierzchni najmu, z czego 76 tys. mkw. przeznaczonych na handel oraz gastronomię oraz 6 tys. mkw. powierzchni biurowej, którą wynajęła firma Inter Cars. Projekt architektoniczny Galerii Młociny powstał w dwóch pracowniach – Kuryłowicz & Associates oraz Chapman Taylor. Generalnym wykonawcą był Erbud, natomiast finansowanie zapewniło konsorcjum banków Santander, PKO Banku Polskiego, mBanku i Banku Gospodarstwa Krajowego. Znajduje się tu 220 sklepów i blisko 50 restauracji i kawiarni, centrum medyczne i pierwsze na Bielanach wielosalowe kino. Wśród renomowanych marek obecnych w Galerii Młociny warto wymienić m.in. grupę Inditex (Zara, Zara Home, Oysho, Massimo Duti, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear), H&M, Van Graff, TK Maxx, C&A, CCC, Media Markt czy RTV Euro AGD. Swoje premierowe sklepy otwierają też m.in. takie marki jak Gagliardi, Sloggi czy Mayoral. 

Galeria powstała tuż przy węźle komunikacyjnym Młociny – w jednym z najlepiej skomunikowanych punktów w Warszawie, z bezpośrednim dostępem do metra, licznych linii tramwajowych i autobusów miejskich, podmiejskich i krajowych, stacji rowerowej oraz parkingu P&R. To najważniejsze miejsce przesiadkowe północnej części miasta i sąsiednich miejscowości, z którego co roku korzysta ponad 24 mln pasażerów. Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). EPP zarządza nowo otwartym kompleksem, Echo Investment było odpowiedzialne za proces deweloperski i najem

Echo Investment: nowy właściciel na horyzoncie

W październiku główni akcjonariusze Echo Investment poinformowali spółkę o planie sprzedaży całego posiadanego pakietu akcji na rzecz węgierskiej firmy z sektora nieruchomości Wing. Transakcja jest uzależniona od uzyskania zgody polskiego urzędu antymonopolowego. –  Z przyjemnością przyjąłem oświadczenie Noaha Steinberga, prezesa spółki Wing, że jest zadowolony z dotychczasowej strategii Echo Investment, zarządu oraz planów rozwojowych – mówi Nicklas Lindberg.

Echo Investment jest największym polskim deweloperem, jedynym na rynku z bogatym doświadczeniem w trzech sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, handlowo-usługowym oraz biurowym. Jako firma współodpowiedzialna za rozwój miast, Echo angażuje się w duże miastotwórcze projekty łączące różne funkcje. Tworzy miejsca, w których ludzie mogą pracować, mieszkać, bawić się i zaspokajać potrzeby dnia codziennego. Flagowym projektem, uzupełniającym tkankę miasta, są Browary Warszawskie, powstające w sercu najszybciej rozwijającej się dzielnicy Warszawy. Spółka przygotowuje kolejne kompleksowe projekty w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu.

Od 1996 roku Echo Investment jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zrealizowało już 166 projektów o łącznej powierzchni ponad 1,7 mln mkw. w kilkudziesięciu miastach Polski.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.