CDRL: rekordowe przychody w III kwartale 2019

Grupa CDRL, notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, w III kwartale 2019 roku wypracowała 156,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o niemal 120 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. W tym okresie Grupa osiągnęła 6 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 12 proc. r/r. Wynik EBITDA wzrósł ponad dwukrotnie i wyniósł 17,8 mln zł. Dynamiczny wzrost skali działalności Grupy to efekt przejęć zrealizowanych na przełomie 2018/2019 roku.

Dzięki zrealizowanym przejęciom Grupa CDRL buduje komplementarną ofertę odzieży, obuwia oraz akcesoriów dla dzieci. Akwizycje umożliwiły również większą dywersyfikację oferty, jak i otworzyły potencjał do rozwoju sprzedaży na rynku polskim, białoruskim i rosyjskim.

– Kontynuujemy intensywne prace nad konsolidacją i optymalizacją dwa razy większej Grupy niż jeszcze rok temu. Osiągane wyniki potwierdzają skuteczność naszych działań i słuszność decyzji o skokowym wzroście skali działalności dzięki akwizycjom. W III kwartale, po raz pierwszy w tym roku osiągnęliśmy wzrost na wszystkich poziomach wyników, choć wiemy, że pełen potencjał nowej Grupy CDRL nie został jeszcze osiągnięty – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

Rozwój działalności

W III kwartale Grupa osiągnęła 13,5 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej. Były one o 56 proc. wyższe niż w III kwartale 2018 r. W ujęciu narastającym, od początku 2019 roku, CDRL wypracowało 380,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, osiągający przy tym 34,2 mln zł zysku EBITDA i 6,4 mln zł zysku netto.

– Konsekwentnie rozwijamy działalność CDRL zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach. Dzięki zrealizowanym przejęciom jesteśmy liczącym się graczem w regionie. Rozwijamy się również w sposób organiczny. Tylko w tym roku rozpoczęliśmy sprzedaż do Francji, Finlandii, Armenii oraz na Cypr. Przed nami najlepszy okres dla branży odzieżowej w roku, jesteśmy na niego dobrze przygotowani i liczymy, że będzie miał odzwierciedlenie w wynikach rocznych – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

Od stycznia 2019 roku CDRL jest większościowym właścicielem w białoruskiej spółce DPM zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Buslik posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

Wraz z początkiem 2019 roku, Grupa CDRL  objęła również pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion oraz 30 proc. udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki. Tym samym Grupa została wzbogacona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou oraz sale zabaw dla dzieci Fikołki.

Grupa nieustannie pracuje nad rozwojem i optymalizacją sieci sprzedaży zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej oraz poza UE. Na koniec okresu sprawozdawczego w skład sieci sklepów wchodziło 500 punktów handlowych. W Polsce na dzień bilansowy Grupa posiadała 249 sklepów o łącznej powierzchni 17,6 tys. mkw., w Europie 145 sklepów o łącznej powierzchni 7,5 tys. mkw., poza Unią Europejską 106 punktów handlowych.

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych. 

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.