Mango trzykrotnie zwiększa swoją wydajność

mango-centrum-dystrybucyjne1

Mango otworzyło nowe centrum logistyczne w Lliçà d’Amunt (Barcelona). Projekt, w który firma zainwestowała ponad 230 milionów euro, ma na celu w szybki i efektywny sposób odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów.

Obiekty o łącznej powierzchni 190 tys. mkw. są strategicznym projektem Mango, służącym rozwojowi firmy pod względem biznesowym oraz logistycznym. Przy pełnej wydajności, centrum może przetwarzać ponad 75 tys. odzieży na godzinę, w celu zaopatrzenia 2,1 tys. sklepów w ponad 110 krajach.

Poprzez zatrudnianie około 600 pracowników, placówka może poradzić sobie także z szybkim wzrostem sprzedaży internetowej firmy. W 2018 r. sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej mango.com osiągnęła aż 20 proc. całkowitego obrotu firmy, a do końca 2020 r. współczynnik ten ma stanowić już 30 proc. przychodów. Obecnie nowe centrum logistyczne zaopatruje magazyn e-commerce w siedzibie głównej Mango w mieście Palau-solità i Plegamans, który obsługuje cały biznes online, z wyjątkiem krajów, gdzie Mango posiada magazyny satelitarne, czyli takich jak Niemcy, Meksyk, Chiny i Stany Zjednoczone.

Toni Ruiz, dyrektor generalny marki podkreśla, że najnowsze centrum logistyczne jest dla Mango kluczowym czynnikiem umożliwiającym rozwój firmy w nadchodzących latach – przede wszystkim dlatego, że pozwala ono na znacznie szybsze reagowanie na potrzeby klientów.

Projekt rozbudowy

Drugi etap budowy centrum logistycznego, zwiększający powierzchnię o dodatkowe 90 tys. mkw., ma zostać ukończony do 2023 r. Rozbudowa, zaplanowana już przy początkowym projekcie obiektu, zakłada inwestycję w wysokości około 35 milionów euro.

Powiększenie centrum będzie miało dwa główne zastosowania – z jednej strony pozwoli na jeszcze dynamiczniejszy rozwój logistyki e-commerce (umożliwiając wysyłanie zamówień bezpośrednio do klienta końcowego), a z drugiej strony, zapewni obszarowi dostawy większą pojemność i prędkość.

Nowo otwarte centrum logistyczne Mango to jednocześnie jedna z największych tego typu placówek w Europie, wyróżniająca się również najbardziej zaawansowanym wyposażeniem pod względem technologicznym. Około 400 nowoczesnych systemów umożliwia automatyzację całego procesu, od odbioru zamówienia, aż po jego skompletowanie, przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnej wydajności.

Ponadto, dzięki rozległej sieci skanerów, można w czasie rzeczywistym poznać dokładną lokalizację każdego rodzaju odzieży, znajdującej się w obiekcie. Centrum jest również wyposażone we wszechstronny i wysoce konfigurowalny system zarządzania magazynem najnowszej generacji (WMS), dzięki czemu firma z łatwością może zaspokoić zmieniające się potrzeby biznesu.

Zrównoważona produkcja

Zgodnie z celem Mango, zakładającym zaangażowanie marki na rzecz mody przyjaznej dla naszej planety, firma zminimalizowała wpływ centrum logistycznego na środowisko. Placówka została zaprojektowana bowiem w taki sposób, aby wymagała minimalnego zużycia energii elektrycznej. W projekcie skupiono się w szczególności na wykorzystaniu naturalnego oświetlenia oraz zaangażowania jak największej ilości maszyn wyposażonych w układ odzyskiwania energii hamowania kinetycznego, co umożliwia przekształcenie jej w energię elektryczną do ponownego wykorzystania.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.