SCF 2020: trzy koncepty gastronomiczne nominowane w kategorii Newcomer

Hummus Love, Ice Dream i Rajskie Lody Tajskie – to marki które powalczą o nagrodę SCF Retailers’ Awards 2020. Koncepty zostały nominowane w kategorii Food & Beverage Newcomer.

Zwycięzców SCF Retailers’ Awards 2020 poznamy już 31 marca podczas wiosennej edycji SCF 2020 Exhibition & Awards. Ceremonia wręczenia nagród Retailers’ Awards odbędzie się w ramach After Party, w klubie Capitol w Warszawie.

Do kategorii Food & Beverage Newcomer Jury konkursu wybrało trzy koncepty gastronomiczne, które zadebiutowały w branży handlowej w 2019 roku. Wybór padł na dwa nowe formaty lodziarni oraz zupełnie nowy na polskim rynku koncept lokalu oferującego hummus. Jak podkreślali podczas nominacji jurorzy SCF Retailers’ Awards, wszystkie nominowane sieci wyróżniają się oryginalnym pomysłem na biznes i ciekawą aranżacją lokali. Nie bez znaczenia jest także fakt, że wszyscy nominowani na swoje pierwsze lokalizacje wybrali największe, prestiżowe galerie handlowe.

Oto nominowani do nagrody SCF Retailers’ Awards 2020

Ice Dream zadebiutował na rynku w kwietniu 2019 roku. Pierwszy lokal otwarto w warszawskiej Arkadii. Była to pierwsza w stolicy galateria typu self service. Self service gelateria to zupełnie nowy pomysł na podawanie i jedzenie lodów. Instrukcja tworzenia lodów zawiera się w czterech krokach. Po pierwsze klient decyduje, czy chce kubeczek czy wafelek. Krokiem drugim jest nałożenie lodów, wybierając ze smaków dostępnych w automatach. Następne są dodatki – kolorowe posypki, sezonowe owoce, kuleczki z jadalnego brokatu, wiórki czekolady. Na koniec gotowy deser jest ważony przy kasie a jego cena zależy od wielkości porcji.

Koncepcja „self service ice cream” przybyła z Włoch, gdzie stoiska tego typu cieszą się dużą popularnością. W Polsce jest to nowość, ale pomysłodawcy konceptu już miesiąc po pierwszym otwarciu rozpoczęli rozmowy z zarządcami kolejnych centrów handlowych. I aktualnie działają już lokale – w Warszawie (Arkadia) i galateria otwarta z końcem listopada w Katowicach (Galeria Katowicka), a na 6 grudnia planowane jest otwarcie trzeciej w Poznaniu (Centrum Avenida).

– Koniec bieżącego roku to dla nas bardzo gorący okres. Dwa otwarcia, dwa polskie miasta, dwie galerie handlowe i zupełnie nowa dla mieszkańców Katowic i Poznania propozycja na jedzenie lodów. Doświadczenie wyniesione z warszawskiej Arkadii pokazało nam, że koncept jest atrakcyjny zarówno dla klientów, jak i dla samego centrum. Niespotykany pomysł na serwowanie i jedzenie lodów to z jednej strony nowość dla konsumentów, z drugiej – dobry sposób na urozmaicenie strefy foodcourt – mówi Jakub Szeliga, współzałożyciel gelaterii Ice Dream.

Hummus Love to nowy koncept gastronomiczny działającej już na polskim rynku od kilku lat spółki Redberry. Hummus Love to wegetariańska restauracja, która bazuje na połączeniu oryginalnych smaków i receptur Bliskiego wschodu. Sieć plasuje się w kategorii vegetarian middle easter restaurant. Punkty Hummus Love to wyspy handlowe, które będą rozwijane w centrach i galeriach handlowych. Redberry sp. z o.o. oferuje system franczyzowy. – Jesteśmy firmą, która franczyzobiorcom użycza nie tylko logo marki, ale także służymy pomocą na każdym etapie projektu. Zapewniamy wsparcie zarówno technologiczne, techniczne, jak i biznesowe – informują przedstawiciele spółki.

 

Marka Hummus Love będzie rozwijana w oparciu o system franczyzowy. Na pierwsze lokalizacje wybrano Warszawę. Pierwszy punkt sieci powstał w Złotych Tarasach, a kolejny w lipcu tego roku otwarto w Blue City. Koncept wyróżnia się tym, że wszystkie potrawy są przygotowywane na oczach gości. Serwowane potrawy łączą w sobie fuzję smaków wegetariańskich składników oraz ziół i przypraw prosto z Izraela i Libanu. Najmocniejsza strona Hummus Love to takie potrawy jak: hummus, pasty z bakłażana, sałatki, falafel.

Format powstał z inicjatywy sieci Redberry – marki, która jest obecna na polskim rynku już od kliku lat i specjalizuje się w sprzedaży lodów na bazie jogurtów. Spółka Redberry na polskim rynku działa od 2011 roku. Aktualnie prowadzi sieć 12 lokali (10 z nich znajduje się w centrach handlowych). Wyspy handlowe Redberry zajmują powierzchnie od 20 do 50 mkw.

Rajskie Lody Tajskie to franczyza należąca do największej sieci street food w Polsce – spółki Sweet Gallery – do której należy też Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Pomysł na biznes, jak podkreślają właściciele konceptu, narodził się z fascynacji smakiem oryginalnych lodów tajskich i podróży po Półwyspie Indochińskim. Lody tajskie są przygotowywane na oczach gości zgodnie z oryginalną recepturą. Widowiskowa forma przygotowywania tego przysmaku wzbudza zainteresowanie i przyciąga wciąż nowych smakoszy.

– Rajskie Lody Tajskie, to odpowiedź na nieustanne poszukiwanie nowych smaków i oryginalnych form podania przez klientów. Lody tajskie to mrożony deser lodowy, który powstaje na oczach klientów. Na zimną płytę wylewa się składniki, potem odpowiednio je łączy – tłumaczy Marcin Olesiak, właściciel firmy Sweet Gallery Sp. z o.o. Sp. k.

Pierwszy punkt Rajskie Lody Tajskie pojawił się na przełomie kwietnia i maja br. w Warszawie, w sąsiedztwie marketu Tesco. – Widząc jak dobrze przyjęły się obie marki, planujemy ich dalszy rozwój w formie franczyzy. Chcemy wchodzić w nowe i istniejące lokalizacje z pełnym portfolio naszych marek zapewniając zróżnicowaną ofertę handlową – zapowiada Marcin Olesiak.

Zwycięzcę SCF Retailers’ Awards 2020 w kategorii Food & Beverage Newcomer poznamy już 31 marca 2020 r. podczas wiosennej edycji SCF 2020 Exhibition & Awards.

Poza kategorią Food & Beverage Newcomer nominacje w tej edycji konkursu przyznano także w kategoriach: Food & Beverage Expansion, Omnichannel/New Technology, New Retail Concept/Retail Store Design, Newcomer, Expansion oraz Retailer of the Year.

Oprócz sieci handlowych nagrodę otrzyma także najlepszy manager – nagroda Best Manager of the Year. I jak co roku podczas Forum wręczona zostanie także statuetka Personality of the Year. Wszyscy nominowani zgodnie z regulaminem konkursu zostali wybrani na zasadzie consensusu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.