Empik: 1,3 miliona wizyt w jeden dzień

1,3 miliona wizyt na stronie i 5 tys. zamówień składanych co godzinę w szczytowych momentach dnia, czyli ponad 84 zamówienia na minutę – jeden z największych i najpopularniejszych polskich sklepów online odnotował rekordowy Czarny Piątek w swojej historii. Sieć jest nominowana do nagrody Retailers’ Awards 2020 w kategorii Omnichannel/New Technology. 

W tegoroczny Black Friday zainteresowanie ofertą sklepu Empik.com pobiło wszelkie rekordy. W ciągu 24 godzin Empik.com odnotował niemal 1,3 miliona wizyt, w tym blisko 900 tysięcy odwiedzin z urządzeń mobilnych, co stanowiło aż 65 proc. całego ruchu online.

Aplikację mobilną Empiku odwiedzono w tym dniu ponad 230 tysięcy razy. Liczba zamówień składanych co godzinę wyniosła 5 tys. w szczytowych momentach dnia, co przekłada się na ponad 84 zamówienia na minutę. Co ciekawe zakupy zrealizowane z wykorzystaniem smartfonu były w tym roku wyższe o 105 proc. niż w Black Friday 2018. Wśród najczęściej wybieranych produktów królowały gry planszowe, książki Olgi Tokarczuk, opaska sportowa, najnowszy bestseller Katarzyny Bondy, powerbank i słuchawki.

– Do tegorocznego święta wielkich wyprzedaży przygotowywaliśmy się miesiącami, analizując, jakie promocje spodobają się odbiorcom. Liczba zamówień składanych co godzinę podczas Black Friday 2019 w szczytowych momentach dnia wyniosła ponad 5 tys. Dowodzi to, że nasi klienci darzą nas wielkim zaufaniem i to jest dla nas największy sukces – mówi Damian Sękala, dyrektor departamentu marketingu interaktywnego Empiku.

Trzeci polski sklep internetowy

Według danych Gemius za wrzesień 2019, Empik.com jest 3. najpopularniejszym polskim sklepem internetowym. W badanym okresie Empik.com odnotował niemal 66,9 milionów odsłon (dokładnie 66 885 282) oraz prawie 20 proc. wzrost liczby użytkowników (tzw. real users) względem analogicznego okresu roku ubiegłego (dokładnie 19,73 proc.).

Jesienią 2019 mijają też dwa lata od uruchomienia unikalnej usługi ekspresowej rezerwacji i odbioru zamówień. Ta usługa daje klientom możliwość zdalnego sprawdzenia w wybranym salonie Empiku dostępności towaru – w aplikacji mobilnej lub poprzez stronę Empik.com – zarezerwowania go i odebrania w sklepie w ciągu zaledwie 2 godzin. To forma realizacji zakupów, zyskująca coraz większą popularność wśród klientów (+38 proc. rok do roku) jest elementem strategii omnichannel Empiku. Wraz z programem Mój Empik i usługą Empik Premium to doskonały przykład spajania światów online i offline – z korzyścią dla użytkowników.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.