Esotiq&Henderson: 19 proc. wzrost przychodów po trzech kwartałach 2019 roku

Skonsolidowane przychody producenta ekskluzywnej bielizny damskiej po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 134,8 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. rok do roku. Marża brutto wyniosła 61 proc. Esotiq odnotował także ponad dwukrotny wzrost sprzedaży internetowej. Firma jest już gotowa na zbliżający się świąteczny szał zakupowy i liczy na rekordowy koniec roku.

– Wysoki poziom przychodów to głównie efekt dynamicznego rozwoju sieci salonów oraz intensywnej działalności marketingowej. Nieustannie szukamy nowych możliwości dotarcia do klientów nawiązując współpracę z modelkami i blogerkami, prowadząc unikalne kampanie w mediach społecznościowych, ale także rozwijając sprzedaż internetową, która z roku na rok jest coraz wyższa. W związku tym liczymy, że pod względem sprzedaży bieżący rok będzie najlepszy w dotychczasowej historii firmy – mówi Adam Skrzypek, prezes  Esotiq&Henderson S.A.

Rośnie sieć sklepów Esotiq

Zysk brutto po trzech kwartałach 2019 roku wzrósł o 13,9 proc. do poziomu 81,6 mln zł. EBIT wyniósł 5,2 mln zł (wobec 6,3 mln zł w ub. r.) a zysk netto 1,8 mln zł (wobec 4,5 mln zł w ub. r.). Na wyniki silnie wpłynęły niekorzystne wahania kursu dolara oraz wzrost wynagrodzeń. W 2019 roku Esotiq otworzył 17 nowych salonów, w tym: 7 w Polsce, 4 w Niemczech, 1 na Ukrainie, 2 w Rosji, 2 na Białorusi oraz 1 na Łotwie. Dla porównania w ubiegłym roku powstało 13 nowych salonów.

– W Polsce, Niemczech i na Ukrainie jesteśmy obecni od wielu lat. Ciągle rozwijamy tam naszą sieć i powiększamy grupę odbiorców. Jednak od pewnego czasu budujemy sieć salonów na nowych rynkach, takich jak Rosja, Białoruś czy Łotwa. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę, a początki zawsze pociągają za sobą większe koszty związane z budowaniem przekazu marketingowego. Rozwój sieci na Wschodzie daje ogromne możliwości. Trendy związane z określonymi wzorami bielizny dynamicznie się tam rozwijają i zbliżają się do tych na Zachodzie. Duże znaczenie ma także rozwój sprzedaży internetowej, która wspiera tamtejszą sprzedaż w sklepach fizycznych i odwrotnie – dodaje prezes.

Ponad 100 proc. wzrost sprzedaży w e-commerce

Sprzedaż internetowa z roku na rok systematycznie wzrasta. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku przychody z tego kanału wyniosły 12,9 mln zł (+101 proc. r/r).  Rekordy bije także liczba uczestniczek programu lojalnościowego Esotiq Club, która, zgodnie z trendem, na przełomie roku może przekroczyć pierwszy milion.

– Marka Esotiq&Henderson to nie tylko unikalna bielizna damska. W jej ofercie znaleźć można także bieliznę męską, żele pod prysznic, perfumy, kosmetyki czy akcesoria. Każdy z tych segmentów cieszy się dużym zainteresowaniem. Poszerzając ofertę odpowiadamy na różne potrzeby, które klientki mogą zaspokajać w ramach jednej wizyty w sklepie, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym. To ważne w kontekście zbliżających się świąt oraz Black Friday, na które jesteśmy już gotowi i ofertowo, i logistycznie – mówi Adam Skrzypek.

Według szacunkowych danych w okresie styczeń-październik 2019 roku skonsolidowane przychody Esotiq&Henderson wyniosły 147 mln zł (+17 proc. r/r). Sprzedaż internetowa osiągnęła poziom 13,5 mln zł (+90 proc. r/r). Natomiast marża brutto na sprzedaży wyniosła 60 proc. (+3 p.p. r/r). Powierzchnia handlowa Grupy na koniec października 2019 r. wynosiła 18 660 mkw. (+7 proc. r/r).

Esotiq&Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. Esotiq obecnie posiada 306 salonów w całej Grupie, w tym 240 sklepów franczyzowych i 66 własnych oraz 4 e-sklepy. Zgodnie z założeniami w roku 2019, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba salonów stacjonarnych zwiększy się o 35 placówek, w tym 20 punktów w Polsce, 4 w Niemczech, 3 w krajach bałtyckich oraz 8 na Wschodzie, gdzie Esotiq jest obecny na Ukrainie, Białorusi, Mołdawii i Rosji. Sieć e-commerce zostanie poszerzona o sklepy w Białorusi, Mołdawii i Rosji.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.