Dino Polska inwestuje w zieloną energię

Dino Polska, polska sieć marketów spożywczych, będzie zasilać swoje markety przyjazną środowisku energią elektryczną pochodzącą ze słońca. Panele fotowoltaiczne będą montowane zarówno na nowych, jak i istniejących sklepach Dino.

W pierwszym etapie Dino Polska zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów Dino w całej Polsce. Po jego zakończeniu, co jest planowane na początek 2021 r., moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 megawatów (MW), dzięki czemu w skali rocznej Dino Polska będzie w stanie wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca. W wyniku tej inwestycji spółka ograniczy zapotrzebowanie na konwencjonalną energię. Przyczyni się to do redukcji szkodliwych substancji trafiających do atmosfery w Polsce o około 11 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.

– Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

850 mln zł na inwestycje

Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł i były o 33 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Dino Polska S.A. inwestowała głównie w dynamiczny rozwój sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym 2019 r. spółka przeznaczy na rozwój około 850 mln zł.

– Przed branżą handlową najintensywniejszy czas w roku, który zbliża nas do Świąt Bożego Narodzenia. W tym okresie szczególnego znaczenia nabiera łatwość i wygoda robienia zakupów. Dlatego w czwartym kwartale 2019 r. planujemy dużą liczbę otwarć nowych marketów w całej Polsce. Chcemy, aby Polacy mogli w marketach Dino zrobić zakupy świąteczne komfortowo, szybko i w pobliżu miejsca zamieszkania, a zaoszczędzony czas spędzić w gronie najbliższych – podsumowuje Szymon Piduch.

Ponad 1,1 tys. sklepów Dino

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Na koniec września 2019 r. sieć Dino obejmowała 1113 marketów. Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu. Na koniec września 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób. Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.