Mex Polska: dynamiczny rozwój sieci mocno wpłynie na tegoroczne wyniki

Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2019 roku Grupa Kapitałowa Mex Polska S.A., właściciel polskich sieci gastronomicznych m.in. The Mexican, PanKejk, wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 56 mln zł – najwyższe w swojej historii. Rekordowy był także zysk brutto oraz EBIT. Skokowa poprawa wyników Grupy to głównie efekt dynamicznego wzrostu popularności konceptów oraz rozwoju sieci lokali.

Przychody Grupy po 3 kwartałach 2019 roku wyniosły 56,4 mln zł (+14,1 proc. r/r), zysk brutto na sprzedaży 9,4 mln zł (+ 21,5 proc. r/r), zysk operacyjny 4,9 mln zł (+5,7 proc. r/r), a zysk netto 3,1 mln zł (+12,9 proc. r/r).

Mex Polska ma cztery koncepty gastronomiczne i 45 lokali

– Sieć naszych lokali gastronomicznych rośnie w siłę. Nie chodzi tu tylko o wzrost liczby placówek, ale także o ich popularność. Nieustannie analizujemy rynek i dostosowujemy naszą ofertę do trendów. Widzimy, że coraz więcej zarówno młodych, jak i starszych ludzi decyduje się na jedzenie na mieście. Oczekują oni smacznego jedzenia w dobrej cenie, ale także odpowiedniej atmosfery. To wszystko dostają w naszych zróżnicowanych sieciach gastronomicznych. Dzięki temu bieżący rok jest dla nas bardzo pomyślny i liczymy, że koniec roku będzie rekordowy pod względem sprzedaży – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.

Koncept gastronomiczny Prosty Temat

Od stycznia do września br. Mex Polska otworzył osiem nowych restauracji, w tym pierwszy lokal Pijalni Wódki i Piwa za granicą. W samym trzecim kwartale otwarto trzy nowe lokale, w tym dwie Pijalnie Wódki i Piwa oraz 1 Prosty Temat. Licząc otwartą w październiku Pijalnię Wódki i Piwa w Żarach, sieć gastronomiczna Mex Polska liczy obecnie 45 lokali.

– Pijalnia Wódki i Piwa to sieć o niepowtarzalnym klimacie z okresu PRL, przystępna cenowo i działająca 24 godziny na dobę.  Otwarcie tego konceptu w Berlinie może stanowić bardzo dobry punkt wyjścia na rynek zagraniczny. Nowy lokal znajduje się w dobrej lokalizacji i ma oryginalną, polską ofertę, która przyciąga coraz większą rzeszę klientów zarówno polskich, jak i niemieckich. Jednak do ekspansji zagranicznej podchodzimy bardzo ostrożnie. Zanim podejmiemy próbę tworzenia tam kolejnych placówek, chcemy dobrze poznać tamtejszy rynek, a także przeanalizować inne, potencjalne kierunki. Pamiętajmy jednak, że Mex Polska to nie tylko Pijalnia Wódki i Piwa, ale również inne oryginalne koncepty, które rosną w siłę dzięki korzystnym trendom rynkowym i sprawnemu zarządzaniu – dodaje Paweł Kowalewski.

Grupa szykuje kolejne otwarcia w 2020 roku

W portfolio Grupy Mex Polska znajdują się 33 lokale Pijalni Wódki i Piwa, sześć restauracji The Mexican, cztery restauracje PanKejk oraz dwie restauracje Prosty Temat. Do końca roku Mex Polska otworzy co najmniej jeden nowy lokal Pijalnia Wódki i Piwa. Otwarcie kolejnych dwóch, w ramach tego samego konceptu, znajdujących się obecnie na zaawansowanym etapie budowy, nastąpi na początku 2020 roku. Na ten okres zaplanowano także otwarcie restauracji The Mexican w Warszawie, tym samym całkowita liczba lokali tego konceptu zwiększy się do siedmiu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.