Hala Gwardii: wiele konceptów gastronomicznych w jednym miejscu

Przywrócenie Hali Gwardii dawnej świetności, utrzymanie tradycyjnego handlowego charakteru, ale również stworzenie nowego miejsca spotkań i ciekawych wydarzeń dla mieszkańców z Warszawy oraz turystów – takie cele stawia sobie zarząd firmy CBR Events, która jest gospodarzem Hali Gwardii w Warszawie.

Historia i tradycja Hali Gwardii jest inspiracją dla działań obecnych operatorów – tu pamięta się i wskrzesza kulturę przedwojennej i powojennej Warszawy. Wspólnicy CBR Events – Robert Baj i Krystyna Chami – postanowili, że po 120 latach istnienia hali, należy przywrócić jej pierwotne przeznaczenie dodając do niego nowe aktywności. Hala Gwardii jest i ma pozostać dostępna dla wszystkich – to główne założenie projektu.

90 najemców Hali Gwardii

Jak podkreślają pomysłodawcy projektu, w tej przestrzeni, każdy powinien znaleźć coś dla siebie – bez względu na zasobność portfela czy gust kulinarny. Udało się zrealizować plany i znalazł się w niej targ z bogatą ofertą produktów spożywczych oraz wiele różnych konceptów kulinarnych. W przestrzennej strefie wspólnej na ogólnodostępnych stołach można od razu, na miejscu, spróbować specjałów proponowanych na stoiskach i punktach z jedzeniem i piciem. W tej chwili miejsce skupia ponad 90 różnych firm oferujących swoje produkty klientom. Dodatkowo na gości czekają liczne wydarzenia organizowane przez zarządcę. Udało się również przywrócić do Hali boks – tak mocno kojarzony w tym miejscem. Wnętrze doskonale uzupełnia ofertę zewnętrznego targowiska – po zakupach można spokojnie napić się kawy lub wybrać posiłek z propozycji strefy gastronomicznej.

Założeniem miejsca jest jego ogólnodostępność. CBR Events stara się, by oferta była skierowana do większości mieszkańców Warszawy i na tyle atrakcyjna, by istnieć jako obowiązkowy punkt na turystycznej mapie stolicy. Najemcy są bardzo skrupulatnie dobierani, tak aby asortyment uzupełniał się ale także wyróżniał od propozycji zewnętrznego targowiska czy hali Mirowskiej. Dziś Hala działa trzy dni w tygodniu (od piątku do niedzieli), i co ważne: targ czynny jest w każdą niedzielę. W propozycjach dla odwiedzających znajdziemy specjały kuchni rodzinnej, ale także włoskie, francuskie, hiszpańskie czy azjatyckie.

Zarządzający starają się, aby najemcy nie tylko proponowali same produkty, ale również promowali wiedzę i zamiłowanie do własnych wyrobów. Sprzedają tu często rodzinne firmy, kultywujące tradycję od lat lub nowi pasjonaci danej branży. W Hali kupimy owoce i warzywa z ekologicznych upraw czy te bardziej egzotyczne, wędliny przyrządzane na podstawie starych receptur, chleb wypiekany jak przed laty, produkty wegetariańskie, świeże ryby z mazurskiego połowu, przetwory wg staropolskich receptur, a wszystko to proponowane przez małe zazwyczaj rodzinne manufaktury. Dodatkowo operator silny nacisk postawił na wydarzenia odbywające się w Hali. Tu mają miejsce międzypokoleniowe potańcówki, spotkania miłośników czworonogów, festiwale kulinarne, gale bokserski, spektakle taneczne, koncerty czy organizowane są akcje charytatywne.

Modernizacja Hali Gwardii

Firma CBR Events planuje wykonanie niezbędnych modernizacji w Hali, jednak wszystkie pozwolą na utrzymanie pierwotnej formy obiektu. Dodatkowo zarządca gwarantuje, że miejsce zachowa dotychczasowy charakter. Hala będzie otwarta przez 7 dni w tygodniu (tak jak zakładała firma od początku) i planowane jest powiększenie powierzchni dostępnej dla odwiedzających – o piwnice i antresolę. Wiadomo też, że oferta zostanie uzupełniona o propozycje sportowe.

Przypomnijmy, Robert Baj i Krystyna Chami są doświadczonymi przedsiębiorcami od lat pracującymi w różnych sektorach rynków europejskich. Oboje podróżowali po świecie zawodowo i prywatnie, rozwijając swoją pasję do poznawania nowych kultur i miejsc. Wspólnie marzyli, by w Polsce, z którą związali swoją przyszłość powstało miejsce podobne do budapesztańskiego Vásárcsarnoku, lizbońskiego Mercado da Ribera, londyńskiego Borough Market, nowojorskiego Chelsea Market czy Mercado Boqueria w Barcelonie. Brakowało im w Warszawie popularnej, tętniącej życiem przestrzeni łączącej handel świeżą dobrą żywnością z działalnością kulinarną, kulturalną oraz społeczną. Miejsca, gdzie można nie tylko kupić produkty, ale także porozmawiać z ich producentami (otrzymać cenne informacje, porady czy nawet wskazówki dotyczące poszczególnych towarów) oraz od razu spróbować specjałów, komponując własny posiłek. Ideą CBR Events było zgromadzenie pod jednym dachem najlepszych drobnych producentów i wytwórców, profesjonalistów-pasjonatów dumnych ze swoich produktów, wybitnych kucharzy, którzy w otwartych kuchniach przybliżą swoją sztukę oraz samych klientów. Chcieli by powstał punkt, który połączy tradycyjny targ, dobre jedzenie oraz kulturę. Szukając lokalizacji znaleźli Halę Gwardii, doskonale wpisującą się w ich pomysł. Dziś Hala to wspólna praca firmy zarządzającej i ponad 90 podmiotów. Znajdują się tu m.in. takie koncepty, jak: Trattoria, Sushi Zushi, De Seo, Bar Mięsny, Kiełba w Gębie, Krowarzywa, Warburger, Zapieksy, Wine Corner, Tel Aviv i wiele innych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.