Intersport kontynuuje proces relokacji swoich sklepów

Zarząd spółki Intersport poinformował, że w dniu 5 grudnia 2019 r. ponownie uruchomi sklep w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Zgodnie z zawartą umową najmu został on przeniesiony do nowej lokalizacji w tym samym centrum handlowym, a jego powierzchnia została zmniejszona o 146 mkw.

Przed przeprowadzką sklep miał powierzchnię 1022 mkw., a obecnie ma 876 mkw. Powyższa zmiana ma na celu poprawę rentowności sprzedaży i obniżenie kosztów stałych prowadzonej działalności.

W związku z powyższym, Intersport prowadzi obecnie działalność w 29 sklepach o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 26,142 mkw., czyli o 3,5 proc. więcej w stosunku do stanu na dzień 15 listopada 2019 roku. Jednocześnie spółka informuje, że nadal czasowo zamknięty jest sklep w centrum handlowym Focus w Bydgoszczy. Został on zamknięty 4 listopada 2019 i zgodnie z zawartą umową najmu zostanie zmniejszony o 163 mkw. (było: 1025 mkw. będzie: 862 mkw.). Zakończenie prac planowane jest na początku grudnia 2019 r.

Lepsze wyniki sprzedaży

W II kwartale 2019/2020 roku (tj. w okresie od 1 lipca do 30 września br.) spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 56.205 tys. zł, czyli o 36,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 41.142 tys. zł) – głównie ze względu na wzrost sprzedaży hurtowej poza sklepami.

Dynamika obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 55,2 proc. i stanowiła 5,6 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

W II kwartale 2019/2020 roku obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) wyniosły 38.786. tys. zł i były niższe o 1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness, running oraz torby i plecaki miejskie, zaś największe spadki w kategorii: piłka nożna – ze względu brak dużych eventów piłkarskich w tym roku.

Działalność Intersport w Polsce

Intersport Polska S.A. działa na polskim rynku od 30 lat. Jest siecią specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem sportowym. Około 80 proc. oferty to asortyment największych światowych marek takich jak: Adidas, Asics, Nike, Reebok. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi: McKinley, Pro Touch, Energetics i innymi. Obecnie w Polsce funkcjonuje 29 sklepów Intersport zlokalizowanych głównie w prestiżowych centrach handlowych dużych i średnich miast.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.