Gemini Park: 180 tys. klientów w dwa dni

gemini-park-tychy-wnetrze

Pomimo braku niedzieli handlowej Black Weekend przyciągnął tłumy kupujących. Także sam piątek okazał się sukcesem. Tylko w dwa dni promocji galerie Gemini Park odwiedziło blisko 180 tys. klientów.

Przedstawiciele rynku retail są zgodni, Black Friday, ale także Black Weekend czy Black Week to w Polsce handlowy hit. Organizowane od ostatniego piątku listopada promocje z roku na roku przyciągają coraz więcej klientów. Co więcej, także marki coraz chętniej w nich uczestniczą. Powód?

Zakupy na „czarnych” promocjach stały się częścią przygotowań do świąt. To właśnie w ostatni weekend listopada rozpoczyna się nowy szczyt świątecznych zakupów. Najlepiej pokazują to badania Deloitte. Dla aż 64 proc. osób Black Friday jest okazją, aby obkupić się przed gwiazdką, a przy okazji zaoszczędzić.

Nic dziwnego, sam piątek, ale także następujące po nim dni przynoszą przeceny sięgające nawet 60 proc. – takie można było znaleźć m.in. w centrach Gemini Park. Nie brakuje także innych form promocji. – Konsumenci nauczyli się wykorzystywać te okazje do świątecznych przygotowań, kupując przede wszystkim prezenty, zwłaszcza ubrania, kosmetyki, książki czy biżuterię – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

– W efekcie, to właśnie Black Friday otwiera dziś sezon gwiazdkowych zakupów, który trwa nie dwa, ale aż trzy tygodnie. Sprzyjają temu zresztą sami handlowcy, bo „czarne” promocje często rozciągane są także na weekend, a nawet na kolejny tydzień poprzedzający mikołajki. Zazębiają się także z promocjami, jakie sklepy przygotowują w okresie przedświątecznym – mówi.

Tłumy kupujących

Efekty tego widać na konkretnych przykładach. Organizowany w Gemini Park Tarnów Black Weekend przyciągnął w piątek i sobotę ponad 60 tys. klientów. Wynik jest o tyle imponujący, że centrum handlowe działa w stosunkowo niewielkim mieście, liczącym sobie nieco ponad 100 tys. mieszkańców.

– W przypadku tarnowskiego Gemini Park możemy śmiało mówić o tłumach kupujących. W promieniu 80 km nie ma drugiej tak dużej galerii, co sprawia, że na Black Weekend ściągnęli do nas nie tylko mieszkańcy Tarnowa, ale także kilkunastu ościennych miejscowości. Wynik, jaki osiągnęliśmy można porównać do tego, jaki galeria notuje w ostatni weekend przed świętami – mówi Krzysztof Blacha, PR & Marketing Manager Gemini Park Tarnów.

Podobnie było w Gemini Park Tychy. Działająca od blisko 2 lat galeria, jedna z najmłodszych na Śląsku, w dwa dni przyciągnęła blisko 50 tys. klientów. Co więcej, brak niedzieli handlowej, która w zeszłym roku objęła Black Weekend, sprawił, że tłumy pojawiły się także w poniedziałek. Tego dnia Gemini Park zanotował aż 36-procentowy wzrost odwiedzających w stosunku do poniedziałku po Black Weekend rok temu.

– Sklepy w tym roku były przygotowane na brak niedzieli handlowej. W 2018 r. to właśnie ten dzień był frekwencyjnie najlepszy. W tym roku efekt Czarnego Piątku pozytywnie odbił się z kolei na poniedziałkowym footfallu. Pomogły temu wciąż utrzymujące się promocje,  w wielu sklepach rozciągnięte na cały tydzień – mówi Zawodzińska.

Także w Gemini Park Bielsko-Biały drzwi nie zamykały się przez cały weekend. W piątek i sobotę zakupy zrobiło tutaj blisko 45 tys. klientów. W niedzielę ponad 6 tys. klientów. Tego dnia w centrum handlowym czynne są m.in. restauracje i kawiarnie, kino, fitness club oraz wybrane punktu usługowe. Jest to jedyne centrum z rodziny Gemini Park, które otwarte jest w niedziele niehandlowe.

– Rabaty, które w tym roku oferowaliśmy były rekordowe, zarówno pod względem liczby sklepów biorących dział w promocjach, liczby samych promocji, ale także ich poziomu. Wiele sklepów oferowało rabaty rzędu nawet -50 proc. czy -75 proc. To sprawiło, że podobnie jak tarnowski obiekt możemy porównać weekendowy wynik do tego, jaki obserwujemy tuż przed świętami – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Jak zauważają przedstawiciele Gemini Park popularność Black Friday będzie rosła. – Na przestrzeni ostatnich 5 lat Black Friday nabrał znaczenia w kalendarzu handlowym. Galerie kładą coraz większy nacisk na promocję tego wydarzenia, ale także marki coraz mocniej się angażują.  Jeszcze kilka lat temu mieliśmy do czynienia z promocjami rzędu 10-20 proc. i to na wybrane rzeczy, dziś często jest to 30-50 proc. na cały asortyment. To pokazuje, że zarówno handlowcy widzą w tej akcji szansę dla siebie, jak również konsumenci jej potrzebują, szukając przed świętami dodatkowych oszczędności – mówi Dworak.

Gemini Holding Sp. z o.o. polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych z sukcesem inwestycji w kraju. Gemini Holding to obecnie jedna z dynamiczniej rozwijających się firm deweloperskich w Polsce i godny zaufania partner biznesowy. W portfolio holdingu znaleźć można dziś 3 popularne centra handlowe Gemini Park – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz nowo otwarte Gemini Park Tychy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.