Starbucks dołącza do partnerów aplikacji Too Good To Go

Troska o środowisko naturalne to już nie tylko ograniczenie użycia plastiku i jednorazowych opakowań. Kolejnym wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się marki jest problem marnowanego jedzenia. W Światowy Dzień Żywności Starbucks oficjalnie dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, która ratuje jedzenie przed wyrzuceniem. Po miesiącu współpracy kawiarnia upublicznia pierwsze wyniki.

W skali Unii Europejskiej Polska zajmuje niechlubne piąte miejsce pod względem ilości marnowanego jedzenia. To ponad 2,5 tys. zł wydanych na żywność na rodzinę rocznie, która ostatecznie trafia do kosza. Młode, zaangażowane społecznie i biegłe w technologiach pokolenie kształtuje trendy – nacisk ze strony konsumentów wyrażany poprzez konkretne decyzje zakupowe przekłada się na realne zmiany.

Starbucks podejmuje walkę z marnowaniem żywności

Starbucks ma świadomość swojego wpływu na środowisko, dlatego od lat  podejmuje działania, które pomagają ten wpływ minimalizować. Sztandarowym przykładem inicjatyw marki jest akcja Bring Your Own Tumbler, w ramach której kawiarnia oferuje zniżkę za zakup napoju we własnym kubku. Akcja funkcjonuje w Polsce już od 10 lat i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowanie. W stosunku do ubiegłego roku liczba napojów sprzedawanych we własnym kubku w kawiarniach Starbucks wzrosła ponad dwukrotnie. Firma nie spoczywa jednak na laurach i cały czas szuka rozwiązań, aby być bardziej eco-friendly. 16 października, w Światowy Dzień Żywności, Starbucks wykonał kolejny krok w stronę idei zrównoważonego rozwoju i jako pierwsza duża marka w Polsce, został partnerem aplikacji Too Good To Go, która ratuje jedzenie przed wyrzuceniem.

Jak działa aplikacja Too Good To Go

Too Good To Go to aplikacja, która łączy użytkowników i miejsca, w których zostają nadwyżki niesprzedanej żywności. Klienci zamawiają porcje-niespodzianki, składające się z niesprzedanych danego dnia produktów czy dań. Odbierają je osobiście w ustalonych przez właścicieli okienkach czasowych i w ten sposób ratują posiłki, które w innym wypadku wylądowałyby w koszu. W ten sposób użytkownicy aplikacji w ostatniej godzinie pracy lokali gastronomicznych mogą zakupić niesprzedaną żywność ze zniżką wynoszącą minimum 70 procent.

– Decyzję o dołączeniu do Too Good To Go podjęliśmy już kilka miesięcy temu. No i nareszcie się udało! Na razie aplikacja jest dostępna dla mieszkańców Warszawy i Krakowa, ale już wkrótce będzie można z niej korzystać także w innych miastach. Jakie są nasze wyniki? Rewelacyjne! Dzięki naszej współpracy w ciągu miesiąca (od 16 października do 16 listopada), udało nam się uratować aż 8 772 produkty, a to dopiero początek – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce.

O Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience).

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz konceptów: Blue Frog, Kabb, Bacoa oraz Sushi Shop. Obecnie Spółka zarządza ponad 2100 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 26 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii,  Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Anglii, Portugalii, Francji, Austrii, Belgii, Armenii, Iranie, Luksemburgu, Szwajcarii, Azerbejdżanie, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Niemczech, Chinach oraz we Włoszech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.