Grupa Inditex ma ponad 2,7 mld euro zysków

Grupa Inditex zanotowała po 9 miesiącach bieżącego roku finansowego wzrost obrotów o 7,5 proc. rok do roku. Wyniosły one 19,8 mld euro.

Największa firma odzieżowa na świecie może pochwalić się także 12 proc. wzrostem zysków po III kwartałach bieżącego roku finansowego. Osiągnęły one wartość 2,72 mld euro. Właściciel takich marek jak Zara, Bershka czy Massimo Dutti spodziewa się, że na koniec roku sprzedaż like for like wzrośnie od 4 do 6 proc.

Władze hiszpańskiego koncernu podkreślają, że koncentrują się obecnie na „wzbogaceniu unikalnego doświadczenia swoich klientów”. Chodzi m.in. o działania w zakresie zarządzania zapasami oraz o to, co firma określiła jako „ścisłą koordynację każdego etapu łańcucha wartości: od projektowania, poprzez produkcję, na logistyce i dystrybucji kończąc”.

Rosnąca liczba sklepów Grupy Inditex

Na koniec października Grupa Inditex posiadała 7,486 sklepów działających na prawie 100 rynkach, a wzrost powierzchni był zgodny z oczekiwaniami. Tylko w I półroczu bieżącego roku hiszpańska Grupa Inditex uruchomiła nowe sklepy na ponad 30 rynkach, również w Polsce. Dodatkowo ponad 100 istniejących sklepów zostało rozbudowanych i zmodernizowanych. Kluczowym celem tych inwestycji jest dostarczenie klientom jak najwyższej jakości podczas robienia zakupów.

Pełna integracja zakupów online i offline

Wdrożenie technologii RFID pozostaje jednym z kluczowych zadań, które ma na celu zapewnienie klientom bezproblemowego zintegrowanego doświadczenia zakupowego online-offline. Ta technologia jest już w pełni wdrożona w sieciach Zara, Massimo Dutti i Uterqüe. Jak zapewniają władze Grupy Inditex, wszystkie marki mają zostać włączone do tego systemu do końca 2020 roku. Wówczas klienci na całym świecie będą mogli skorzystać z opcji internetowych zakupów “See Now Buy Now”.

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex potwierdza, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata. – Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

W tym roku Zara uruchomiła już swój zintegrowany sklep i platformę internetową w Brazylii, Maroku, Egipcie, Libanie, Indonezji, Izraelu, Serbii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Tymczasem Uterqüe uruchomiła platformę internetową w Meksyku, jednym z najważniejszych rynków. Równocześnie Pull & Bear zainaugurował swój sklep internetowy w USA. Dodatkowo marki Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Oysho i Uterqüe są dostępne online na ponad 100 nowych rynkach, na których klienci mogą teraz kupować najnowsze kolekcje online.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.