scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

Sweet Gallery planuje otworzyć 50 nowych punktów w Niemczech

lodolandia-3

Sweet Gallery, właściciel marek takich jak Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, która z powodzeniem podbija Europę rozpoczyna rozwój w Australii oraz uruchamia dwa nowe koncepty. Firma wyrasta na jedną z największych multibrandowych firm w Polsce w branży gastronomicznej w segmencie street food.

Sweet Gallery zarządza obecnie trzema sieciami franczyzowymi. Wszystkie razem skupiają w Polsce ponad 600 punktów mobilnych, a wciągu dwóch lat ma ich być ok. 1 tys. Największa z nich – Lodolandia zajmuje aktualnie ponad 15 proc. branży lodowej w segmencie street food. 

29 mln zł obrotów i rozwój zagranicą

W tej chwili obroty całej spółki wynoszą 29 mln zł i są większe od ubiegłorocznych o 62 proc. Jak zapewnia Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery, przyszły rok będzie jeszcze lepszy m.in. ze względu na kontynuację ekspansji za granicą marki Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło).

– W samych Niemczech, gdzie mamy obecnie 20 punktów, w przyszłym roku zamierzamy uruchomić kolejnych 50. Będziemy również otwierać nowe punkty we Francji, w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji, gdzie już teraz mamy w sumie 50 punktów. Prowadzimy też rozmowy z partnerami w innych krajach, których wynikiem już niedługo będzie nasz debiut m.in. w Australii – mówi Marcin Olesiak. 

Wszystkie zagraniczne placówki funkcjonują na zasadzie franczyzy i zlokalizowane są głównie przy centrach handlowych i supermarketach. Partnerami komercyjnymi Sweet Gallery są m.in Kaufland, Carrefour, Auchan, EPP, Immofinanz, JLL, ECE, Cushman & Wakefield, CBRE, Apsys, Unibal-Rodamco, Savills.

Mamy rozbudowany dział zagraniczny, który pozyskuje lokalizacje, franczyzobiorców oraz koordynuje międzynarodowy rozwój sieci – mówi Marcin Olesiak. Spółka w przyszłości, w miarę rozwoju zagranicznego otworzy poza Polską dodatkowe centra logistyczne, które będą obsługiwać dalsze rynki. 

Sweet Gallery, utrzymuje również szybkie tempo rozwoju w Polsce. W ciągu ostatnich czterech miesięcy firma uruchomiła 150 punktów, do których niedługo dołączą kolejne. Co więcej, w 2020 roku w portfelu Sweet Gallery znajdą się co najmniej dwa nowe koncepty. – Uruchamiamy sieć z lodami rzemieślniczymi własnej produkcji. W 2020 ruszamy też ze słonym konceptem, a może nawet dwoma. Na razie trwają prace przygotowawcze i dlatego nie chcę zdradzać szczegółów – mówi Marcin Olesiak.  

Należący do Sweet Gallery koncept Rajskie Lody Tajskie jest jednym z trzech nominowanych do nagrody Retailers’ Awards 2020 w kategorii Food & Beverage Newcomer

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required