Krzysztof Apostolidis: nowoczesne centra handlowe mogą odgrywać rolę miastotwórczą

– Przejeżdżając o tej porze roku przez pięknie udekorowane świątecznymi iluminacjami okolice Sukcesji widać wyjątkowo wyraźnie, jak bardzo ewoluował w ostatnich latach ten rejon Łodzi. Doskonale położona, blisko ścisłego centrum, ale zaniedbana przez dziesięciolecia postindustrialna przestrzeń stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów miasta, który śmiało może pretendować do miana jego nowej wizytówki – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi.

– Przykład choćby naszej inwestycji dowodzi, że nowoczesne centra handlowe mogą być silnym katalizatorem dynamicznych zmian tkanki miejskiej, nadającym jej całkowicie nowy wymiar, niewątpliwie odrywają więc rolę miastotwórczą. Co więcej, dzięki płynnemu połączeniu funkcji handlowych, gastronomicznych, rozrywkowych i rekreacyjnych pozytywnie wpływają także na lokalną społeczność, podnosząc jakość i komfort życia mieszkańców. Oczywiście w skali kraju takich przykładów jest więcej, że wymienię  Poznań, Katowice czy Gdańsk.

Nowa przestrzeń wokół Sukcesji

Według prezesa Fabryki Biznesu, powstanie centrów handlowych nowej generacji odgrywa szczególną rolę w rejonach zdegradowanych, wymagających rewitalizacji, jak właśnie w obszar wokół Sukcesji.

– Nowa, atrakcyjna przestrzeń publiczna z Sukcesją i sąsiadującymi z nią nowoczesnymi obiektami – Expo Łódź oraz Akademickim Centrum Sportowo-Dydaktycznym Politechniki Łódzkiej wpłynęła na wzrost koniunktury, wygenerowała nowe miejsca pracy, a przede wszystkim przyczyniła się do aktywności kolejnych inwestorów.  W okolicy nastąpił istny wysyp projektów deweloperskich, jak Poniatowski Park, Art Modern, Central Park Apartments czy też duże przedsięwzięcie Murapolu  –  osiedle Nowa Przędzalnia. Łącznie to około 4 tys. mieszkań już oddanych lub w trakcie realizacji. Następne są na etapie przygotowawczym, a na tym nie koniec, ponieważ w pobliżu wciąż można znaleźć atrakcyjne działki. Na tyłach Sukcesji w błyskawicznym tempie powstaje też jeden z największych domów studenckich w Polsce sieci Base Camp.

Zdaniem K. Apostolidisa, ten rejon miasta stał się dobrym miejscem zarówno do prowadzenia biznesu, jak i do zamieszkania.

– Rosnące walory okolicy, dodatkowo obfitującej w tereny zielone i dobrze skomunikowanej,  doceniają też łodzianie, o czym świadczy chociażby fakt, iż zdecydowana większość nowych mieszkań znajduje nabywców już na początkowych etapach budowy.

Łódzka Sukcesja ma już 4 lata

Sukcesja to najnowsze centrum handlowo-rozrywkowe w Łodzi. Na ponad 128 tys. mkw. powierzchni całkowitej i około 45 tys. mkw. powierzchni najmu znajdują się pasaż handlowy ze strefą gastronomiczną oraz część rekreacyjno-rozrywkowa z najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem Helios, kręgielnią i klubem fitness. Do dyspozycji klientów jest dwupoziomowy parking na ponad 1 tys. miejsc, na którym są dwie stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.