Dobre wyniki Intersport w e-commerce

Zarząd Intersport Polska S.A. informuje, że w III kwartale roku obrotowego 2019/2020 tj. od 1 października do 31 grudnia 2019 r., Spółka odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 54,1 mln zł, czyli o 12,2 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 48,2 mln zł) – głównie ze względu na wzrost sprzedaży hurtowej.

Sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w III kwartale roku obrotowego 2019/2020 o 44 proc. i stanowiła 7,5 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) w III kwartale roku obrotowego 2019/2020 wyniosły 36,8 mln zł i były niższe o 5,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu. Jednocześnie w tym okresie Spółka poprawiła marżę procentową na sklepach o 3,2 p.p. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: running, pływanie i fitness, zaś największe spadki w kategorii: narciarstwo sprzęt i turystyka.

Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 159,6 mln zł, czyli o 19,2 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 133,8 mln zł). Sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 49 proc. i stanowiła 6,2 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

Zmiany w sieci sprzedaży

Na dzień 10 grudnia 2019 roku łączna powierzchnia sprzedaży 30 sklepów sieci Intersport Polska wynosi ok. 27 tys. mkw. i została zmniejszona o 751 mkw., czyli o 2,7 proc. w stosunku do stanu na dzień 30.06.2019 roku. Optymalizacja powierzchni handlowej ma w najbliższej przyszłości przynieść Spółce realne obniżenie kosztów stałych prowadzonej działalności i wpłynąć pozytywnie na rentowność sprzedaży

Intersport lokuje swoje sklepy w największych centrach handlowych w Polsce, a idealna powierzchnia sklepu wynosi ok. 1 tys. mkw, co pozwala na pełne zaprezentowanie szerokiego i głębokiego asortymentu markowych artykułów i odzieży sportowej.

Grupa Intersport jest największą na świecie organizacją zajmującą się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych reprezentowaną w 43 krajach. Roczna sprzedaż prowadzona w ponad 5562 sklepów zrzeszonych pod szyldem Intersport kształtuje się na poziomie 11,6 mld euro łącznie z podatkiem VAT.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.