Amazon otworzy sklepy stacjonarne w Niemczech

Niemcy mają być nowym kierunkiem rozwoju stacjonarnej sieci sprzedaży dla Amazona. Amerykański potentat branży e-commerce planuje ekspansję u naszych zachodnich sąsiadów.

Doniesienia o otwarciu sklepów Amazon w Niemczech napływają ze strony agencji Reutersa. Ralf Kleber, Manager Amazona na Niemcy, w rozmowie z Welt am Sonntag zdradził tylko, że jest wielu klientów robiących zakupy offline, którzy lubią mieć możliwość wyboru.

Niemcy są drugim największym po Stanach Zjednoczonych rynkiem dla Amazona.

Sieć sprzedaży

Pierwszy nowatorski sklep Amazon Go został uruchomiony w 2016 roku w Seattle. Do 2021 roku ma powstać nawet 3 tys. samoobsługowych sklepów. Poza rozwojem stacjonarnych sklepów spożywczych, Amazon systematycznie rozwija także inny koncept stacjonarny – chodzi o księgarnie Amazon Books. Obecnie jest ich ok. 20. Wszystkie zlokalizowane są w USA.

Poza Stanami Zjednoczonymi, sklepy stacjonarne należące do Amazona, obecne są także w Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy mogą zrobić zakupy m.in. w Whole Foods Market, która specjalizuje się w sprzedaży zdrowej i organicznej żywności.

Amazon w Polsce

W Polsce Amazon działa od 2014 r. W tym czasie firma wygenerowała w kraju ponad 14 miliardów złotych inwestycji w centra logistyczne, badania i rozwój oraz koszty osobowe. Amazon stworzył ponad 16 tys. stałych miejsc pracy w swoich 7 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach k. Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie k. Szczecina, Bielanach Wrocławskich (gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), Pawlikowicach k. Łodzi i Okmianach k. Bolesławca, w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddziale Amazon Web Services w Warszawie. Obecnie w Gliwicach powstaje kolejne, ósme już, Centrum Logistyki E-Commerce firmy.

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon, jako pierwszy na świecie zaoferował m. in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.