Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Szkla.com: dwutorowy rozwój w modelu omnichannel

Grupa Szkla.com, właściciel sieci salonów optycznych Kodano Optyk oraz innowacyjnych maszyn vendingowych do sprzedaży szkieł kontaktowych tzw. Soczewkomatów, planuje dalszą ekspansję. W 2020 roku pojawić się ma 50 nowych maszyn oraz kilka salonów. Tym samym firma zamierza kontynuować swój rozwój w oparciu o strategię omnichannel.

Firma Szkla.com będzie wystawcą SCF Exhibition&Awards 2020.

Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku otwartych ma zostać przynajmniej 5 nowych salonów Kodano Optyk. W ciągu najbliższych 12 miesięcy zainstalowanych ma zostać także 50 kolejnych Soczewkomatów. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się podczas wiosennej edycji SCF 2020 Exhibition & Awards.

– Na targach SCF zamierzamy prezentować nasz Soczewkomat – innowacyjną maszynę vendingową naszego wyłącznego projektu, która przeznaczona jest do sprzedaży soczewek kontaktowych, akcesoriów i płynów. Urządzenie wyposażone jest w 43 calowy ekran dotykowy z wygodnym, intuicyjnym interfejsem, a płatność dokonać możemy za pomocą dowolnej karty płatniczej. Obecnie na rynku sprzedaje 50 maszyn – kolejne 50 maszyn jest już gotowych. W związku z tym poszukujemy nowych lokalizacji. Obecnie nasze wymagania co do lokalizacji to: centra handlowe w miastach wojewódzkich, duże kompleksy biurowe, a także niewielkie lokale na dworcach PKP – wyjaśnia Karol Kożusznik, odpowiedzialny za rozwój zarówno salonów stacjonarnych, jak i maszyn vendingowych.

Komplementarne formaty

Jak podkreśla Karol Kożusznik, centra handlowe dostrzegają potencjał Soczewkomatów i decydują się na ich lokowanie w mocnych trafficowo częściach swoich obiektów.

– Bardzo szybko udało się udowodnić, że Soczewkomat nie jest konkurencją dla salonów optycznych. Mamy na to twarde dane, fakty, a Soczewkomaty lokujemy również tam, gdzie pojawiają się nasze salony Kodano Optyk – mówi  Karol Kożusznik.

Intensywne plany na 2020 rok

Kodano Optyk to sieć salonów optycznych należąca do grupy Szkla.com S.A. Na ten moment sieć liczy 16 salonów. Ostatnie otwarcia odbyły się w Galerii Jurajskiej w Częstochowie, w Galerii Słonecznej w Radomiu oraz w Galerii Bronowice w Krakowie, gdzie 20 grudnia otwarty został największy w Polsce salon optyczny sygnowany marką Kodano Optyk Megastore. Udział Szkla.com S.A. w targach SCF nie ogranicza się więc do poszukiwania lokalizacji dla smart vendingu, ale grupa aktywnie poszukuje lokalizacje pod nowe salony.

– Pierwszy kwartał 2020 roku mamy wypełniony otwarciami, a drugi kwartał jest w trakcie domykania. Powodem tak silnej ekspansji są wyniki sieci, które jednoznacznie pokazują, że Kodano Optyk łącząc w sobie profesjonalizm małych lokalnych optyków z bardzo szeroką, przystępną ofertą produktową okularów i soczewek stał się mocną konkurencją dla długoletnich graczy na rynku. Chętnie przeanalizujemy każdą ofertę najmu – podkreśla Karol Kożusznik.