Ceconomy: e-commerce coraz ważniejszy dla sieci Media Markt i Saturn

Niemiecka firma Ceconomy, do której należą sieci Media Markt i Saturn, zanotowała w ostatnim roku finansowym nieznaczny wzrost obrotów, oraz zysku netto. Kanał e-commerce ma coraz większy udział w osiąganych obrotach.

Obroty Ceconomy w roku finansowym 2018-2019 wyniosły 21,46 mld euro, czyli jedynie o 0,2 proc. więcej w ujęciu rok do roku. W pewnej mierze to skutek niekorzystnego kursu walut, zwłaszcza jeżeli chodzi o rynki w Europie Wschodniej. Licząc po stałym kursie walut, przychody wzrosły o 0,8 proc. Sprzedaż like for like wzrosła o 0,4 proc.

Najwyższy wzrost dochodów osiągnięto w regionie DACH, czyli w Austrii, Szwajcarii i Niemczech. Tam wzrost obrotów wyniósł 1,2 proc.

Lepiej wygląda sytuacja jeżeli chodzi o zysk netto. Wzrósł on w badanym okresie z 87 do 158 mln euro. To efekt oszczędności na poziomie kosztów zatrudnienia, marketingu i kosztów najmu.

Rozwój e-commerce i sieci sklepów stacjonarnych

Dobre wyniki Ceconomy zanotowało w kanale e-commerce. Sprzedaż online wzrosła o 13,2 proc. i wyniosła 2,9 mld euro. Obecnie e-commerce odpowiada za 13,7 proc. globalnych obrotów całej firmy. Coraz większą popularnością wśród klientów cieszy się także usługa click and collect. Już ponad 40 proc. zamówień online jest odbierana w sklepach stacjonarnych.

Na koniec września 2019 roku w Polsce funkcjonowało 90 sklepów należących do Grupy Ceconomy. To o 4 więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. To efekt otwarcia 5 i zamknięcia 1 sklepu. Łącznie Grupa posiada 1042 sklepy, o 20 więcej niż rok wcześniej (powstało 28, zamknięto 8).

Media Markt na polskim rynku

Media Markt należy do MediaMarktSaturn Retail Group (spółka zależna od Ceconomy), europejskiego lidera dystrybucji elektroniki użytkowej i związanych z nią usług. W ofercie Media Markt można znaleźć zarówno premierowe, innowacyjne produkty z najwyższej półki, jak i popularny markowy sprzęt w najlepszych cenach oraz produkty marek własnych.

Wychodząc poza typową rolę sklepu, Media Markt oferuje bogaty pakiet usług dodatkowych oraz profesjonalne doradztwo, stając się przewodnikiem w tak szybko rozwijającym się cyfrowym świecie. Media Markt stawia sobie za cel zapewnienie jak najszerszego dostępu do najnowszej elektroniki, dlatego równolegle rozbudowuje internetową platformę sprzedaży oraz otwiera kolejne markety. Otwarto niedawno sklep Media Markt w Galerii Młociny jest 90. placówką handlową tej sieci w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.