Obroty Galerii Jurajskiej w górę

Utrzymujący się wzrost liczby klientów, inwestycja w customer experience, kompletna oferta, ale także skuteczny marketing wypełniony działaniami pro sale sprawiły, że w 2019 roku Galeria Jurajska zanotowała najwyższy od 3 lat wzrost obrotów.

Oferta nakręca obroty w Galerii Jurajskiej

Klienci wydają coraz więcej w Galerii Jurajskiej, coraz chętniej wybierając ją zarówno na swój weekendowy shopping, jak również na codzienne, szybkie zakupy. Efekt? W 2019 roku w porównaniu do 2018 obroty najemców wzrosły tutaj aż o blisko 7 proc.

– W 2019 roku Galeria Jurajska była jednym z najchętniej odwiedzanych centrów handlowych w województwie śląskim. Widać to zarówno w utrzymującym się na wysokim poziomie footfallu, jak również we wzroście obrotów. Ten ostatni wynik dodatkowo pokazuje, że jesteśmy miejscem, w którym robi się konkretne zakupy  – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Skłania do tego bardzo atrakcyjna oferta. Ta składa się aż z 200 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Klient w galerii znajdzie m.in. kompletną ofertę modową, na która składają się wszystkie najpopularniejsze dziś polskie i zagraniczne marki – z ZARA, Massimo Dutti, Guess, H&M, Reserved, Cropp, House, Kazar, Ecco i Deichmann na czele. W sumie segment fashion to aż 71 najemców. Ale nie tylko moda skłania do zakupów. Centrum handlowe posiada także najszerszą w regionie ofertę rozrywki i spędzania czasu wolnego. Tę wypełnia m.in. z 8-salowe kino Cinema City, mający 500 m kw. park rozrywki Bajkowy Labirynt, liczące 8,5 tys. m kw. Bulwary Jurajskie czy fitness clubu Calypso. Całość dopełnia aż 17 lokali gastronomicznych zlokalizowanych w alejach handlowych, ale także wokół nowoczesnej strefy food court.

Klientów przyciągają także inne segmenty oferty. W tym m.in. segment wyposażenia wnętrz wypełniony dziś 7 najemcami, w tym m.in. salonami DUKA, Ernest Rust, home&you czy Jysk. Popularne wśród klientów są także usługi. Ten wycinek oferty to aż 25 punktów, wśród których znaleźć można teleoperatorów i bank, ale także biura podróży, salony fryzjerski i beauty, pralnię czy pocztę. Nie bez wpływu na obroty jest także oferta zdrowia i urody z 15 salonami czy oferta biżuterii licząc sobie aż 14 sklepów, w tym dwa marki Apart.

– Odwiedzających przyciąga dziś zarówno szerokość oferty, jak również dostępne u nas marki, unikalne w północnej części woj. śląskiego, a do tego dopasowane do oczekiwań lokalnego rynku. Magnesem jest także kompletność naszego tenant-mix’u, co umożliwia zrobienie bardzo różnych zakupów podczas jednej wizyty. Klienci cenią sobie także rozwój oferty i nowości, jakie się w niej pojawiają z każdym rokiem – mówi Borecka-Suda.

10 nowych otwarć w Galerii Jurajskiej

I tak tylko w 2019 roku Jurajska zanotowała 10 nowych otwarć, m.in. tak znanych marek jak Guess, Kodano Optyk, Puccini, Borgio, Sugarfree/Cardiobuny, Pit Bull West Coast czy restauracji Pasibus. Galeria przedłiżyła także umowy z 52 najemcami, co zaowocowało m.in. modernizacją sklepów, a niektórych przypadkach ich powiększeniem. 2020 rok również zapowiada się ciekawie. W styczniu grono najemców zasili mający 1 tys. m kw. salon eobuwie.pl. W kolejnych miesiącach w planach jest otwarcie salonów m.in. Xiaomi, Change Lingerie i Venezia.

– Staramy się cały czas zaskakiwać naszych klientów nową ofertą, zapraszając do współpracy marki, jakich oczekuje od nas lokalny rynek. Jednocześnie nasi wieloletni partnerzy również inwestują, zmieniając np. koncepty handlowe na bardziej nowoczesne czy poszerzając swoje lokale, a co za tym idzie także ofertę. W 2019 roku taki ruch wykonało aż 7 naszych wieloletnich najemców – mówi Borecka-Suda.

Ale nie tylko oferta stała się siłą napędową obrotów, także zorientowany na sprzedaż marketing. W 2019 roku Galeria Jurajska z sukcesem zrealizowała aż 16 projektów, które wspierały sprzedaż i promowały ofertę najemców. W tym m.in. konkurs prosprzedażowy „Morze nagród”” czy trwająca 10 dni loterię na 10. urodziny, w której pula nagród warta była ponad 57 tys. zł. Ten ostatni projekt zaangażował blisko 10 tys. klientów, którzy zarejestrowali zakupy o wartości ponad 1,9 mln zł.

Ponadto Galeria Jurajska na stałe wprowadziła możliwość robienia zakupów ze stylistką. Średnia wartość zakupów w towarzystwie ekspertki wyniosła 1,3 tys. zł!  Sukcesem okazało się także wprowadzenie karty podarunkowej. Od stycznia do października 2019 roku wartość jej sprzedaży wyniosła ponad 2,67 mln zł, tj. o 54% więcej niż przed rokiem. Do zakupów skłaniały także inne akcje, w tym towarzyszące eventom rabaty, dwie edycje pokazów mody, wyprzedaże czy Black Friday. Niedzielnemu handlowi pomógł natomiast projekt „Niedzielnego Centrum Rozrywki”, którym centrum handlowe promowało ofertę i atrakcje dostępne w galerii w wolne dni.

– Z uwagi na sytuację na rynku, wywołaną przez ustawę ograniczającą handel, plan marketingowy na 2019 rok był bardzo wyważony. Z jednej strony, wypełniło go aż 28 wydarzeń, których celem była aktywizacja footfall.  Z drugiej zaś, wspierał najemcę i jego biznes. Stąd też ściślejsza współpraca z najemcami ii większa niż przed rokiem liczba akcji prosprzedażowych, realizowanych zarówno na pasażu, ale także w social mediach – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

Customer experience

Przedstawiciele centrum handlowego wskazują także na jeszcze jeden element, który przyczynił się do sukcesu w 2019 rok. Przez ostatnie 4 lata Galeria Jurajska mocno inwestowała, zwłaszcza w customer experience. W efekcie, pojawiły się nie tylko nowe przestrzenie relaksu czy miejsca rozrywki, ale także liczne udogodnienia dla klientów, w tym np. nowe miejsca parkingowe dla samochodów, rowerów, motocykli i autokarów czy aplikacje ułatwiające poruszanie się po parkingu.

– Galeria Jurajska ewoluuje, a w swojej ewolucji stawia na komfort robienia zakupów. Wszystkie inwestycje, jakie do tej pory zrealizowaliśmy, czy dotyczyły one alei handlowych, terenów zielonych czy parkingów, miały na celu podnieść jeszcze bardziej jakość zakupów, zapewniając tym samym customer experience na najwyższym światowym poziomie. Efekty tego widać. Jurajska ma już wierne grono klientów, którzy wracają regularnie na zakupy, stale także pozyskuje nowych, rozszerzając swój zasięg nie tylko w woj. śląskim, ale także na sąsiadujące z nami m.in. województwa łódzkie i opolskie – mówi Borecka-Suda

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, Bajkowy Labirynt, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefy dydaktyczne premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.