Superdry na minusie, również online

Popularna brytyjska marka odzieżowa Superdry notuje kolejne spadki sprzedaży. Wyników nie poprawił nawet świąteczny boom zakupowy.

Superdry podsumowało wyniki sprzedaży na przestrzeni ostatnich 10 tygodni (od 27 października 2019 do 4 stycznia 2020). Nie napawają one optymizmem. Przychody Grupy spadły w tym okresie o 15,8 proc. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadła o 18,5 proc., w kanale e-commerce o 9,3 proc., a hurtowa o 16,9 proc.

– Wszyscy w Superdry intensywnie pracują nad restrukturyzacją naszego modelu biznesowego. Zawsze mówiliśmy, że zajmie to trochę czasu, robimy postępy w realizacji naszej strategii. Kluczowym elementem tego jest skupienie się na sprzedaży produktów po pełnych cenach, m.in. poprzez ograniczenie promocji i przecen – komentuje Julian Dunkerton, CEO Superdry.

Superdry w Polsce i na świecie

Superdry jest znaną angielską marką. Pierwszy na świecie, firmowy salon Superdry, został otwarty w 2004 roku w Londynie. Obecnie ubrania z tą metką sprzedawane są w ponad 515 sklepach w 46 krajach, również w Polsce. Sieć posiada łącznie 139 sklepów własnych zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej, kolejnych 208 działa na zasadach franczyzy, a 168 w ramach sklepów multibrandowych.

Superdry zadebiutowała w Polsce w czerwcu 2015 roku otwierając salon w warszawskich Złotych Tarasach. Obecnie ubrania Superdry można kupić również w salonach w Arkadii (Warszawa), Posnanii (Poznań), Magnolii (Wrocław), a łódzkiej Manufakturze oraz CH Klif w Gdynii. Ten ostatni sklep jest przy okazji największym salonem tej marki w Polsce. Sklep został otwarty 1 września 2018 r., a jego powierzchnia całkowita wynosi 484 mkw.

Marka szeroko dostępna jest również online m.in. poprzez platformy internetowe takie jak Zalando czy Answear.com. W  propozycjach Superdry znajdują się topy, t-shirty, koszule, koszulki polo, denim, sukienki, kurtki, dzianiny, a także szeroka gama butów  i akcesoriów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.