Ceetrus Polska: modernizacje obiektów i nowe projekty

Mijające dwanaście miesięcy w działalności Ceetrus Polska obfitowało w liczne ważne wydarzenia. Spółka rozpoczęła prace nad nowymi projektami w Góraszce i w Wilanowie, kontynuowała modernizacje swoich centrów handlowych, wzbogacała portfolio najemców, a także aktywnie włączała się w działania na rzecz lokalnych społeczności. To również pierwszy rok, gdy firma działała pod nową nazwą.

Rok 2019 był dla firmy Ceetrus czasem nowych wyzwań w wielu obszarach działalności. Wszystkie podejmowane aktywności wynikały z założeń strategicznych firmy, zgodnie z którą Ceetrus tworzy nowoczesne obiekty, funkcjonujące zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności i podejmuje w nich działania zmierzające do integracji i zwiększenia aktywności lokalnych społeczności.

Modernizacja obiektów handlowych, udogodnienia dla klientów

W 2019 roku Ceetrus Polska kontynuował program modernizacji zarządzanych przez siebie obiektów handlowych. Jego efektem są odnowione wnętrza i nowoczesne rozwiązania w Centrum Handlowym Auchan Bielany, Centrum Handlowym Auchan Gliwice oraz Centrum Handlowym Auchan Kołbaskowo. Po zakończeniu prac remontowych wymienione obiekty otrzymały znak jakości Oshopping, który potwierdza wysoką jakość dostępnej w nich oferty handlowej, dostęp do różnorodnych usług i nowych technologii oraz bogaty program animacji adresowanych do różnych grup klientów oraz przyjazną atmosferę panującą w centrum handlowym. W 2019 r. Ceetrus rozpoczął także modernizację Centrum Handlowego Auchan Wałbrzych. Prace zakończą się w 2020 roku.  

Ceetrus dba o to, żeby zarządzane przez firmę centra handlowe rozszerzały ofertę usług i wprowadzały nowe udogodnienia dla klientów. Dzięki współpracy z GreenWay klienci 14 Centrów Handlowych Auchan mogą korzystać z ładowarek samochodów elektrycznych. Z kolei w wyniku podpisania umowy z InPost przed 18 obiektami handlowymi zostały zainstalowane Paczkomaty® InPost. 

Wraz z modernizacją wnętrz obiektów i ich otoczenia Ceetrus rozwija kanały komunikacji z klientami. W tym roku firma uruchomiła nowe strony internetowe dla 13 obiektów, rozwijała komunikację w mediach społecznościowych i wprowadzała cyfrowe nośniki informacji do obiektów.  

Nowi najemcy w centrach handlowych

Ceetrus Polska konsekwentnie rozszerza ofertę handlową swoich obiektów. Obecnie w centrach handlowych  komercjalizowanych przez firmę funkcjonuje prawie 1230 lokali. W 2019 dział komercjalizacji podpisał 178 umów z najemcami, których salony zajmują łącznie ponad 24 tys. mkw. Swoje salony otworzyły takie marki, jak m.in. Sinsay, Carry, Hebe, Empik, Diverse, Home & You, Pepco, KIK, 4F, Monnari, Apart, Vistula, Vision Express, McDonald’s, Berlin Donner Kebab, Hokus Pokus oraz Just GYM. Wśród nowych marek w portfolio Ceetrus znalazły się m.in. Tom Tailor, Bacca Scrittorini, Silcare, Z dziada pradziada oraz Zielona Krowa.  

Ponadto w 11 centrach zostały przeprowadzone restrukturyzacje powierzchni, polegające na łączeniu lokali oraz w kilku przypadkach powierzchni wspólnej. W ten sposób powstały nowe powierzchnie handlowe, dostosowane do potrzeb rynkowych i nowych konceptów najemców. 

Nowe inwestycje

W drugim półroczu 2019 roku Ceetrus ogłosił prace nad dwoma projektami. Pierwszym z nich jest Projekt Góraszka, do którego współtworzenia firma zaprasza zainteresowanych inwestorów. Będzie to innowacyjny obiekt typu retailtainment o powierzchni 77 tys. mkw. GLA, który zapewni mieszkańcom południowo-wschodniej aglomeracji warszawskiej możliwość atrakcyjnego spędzania wolnego czasu, rodzinnej rozrywki oraz wygodnych zakupów.

Drugim nowym projektem jest Wilanów Park. Będzie to obiekt mixed-use, łączący różne funkcje i przestrzenie, w tym między innymi tereny zieleni z obiektami z funkcjami rozrywki, gastronomii i handlu. Na projekt złożą się ponad 2-hektarowy park o charakterze miejskim, gdzie powstanie otwarta przez cały rok oranżeria, przestrzenie usługowo-handlowe, kino, hotel, biura oraz przestrzenie coworkingowe. Firmie zależy, by tę inwestycję współtworzyli mieszkańcy dzielnicy, dlatego po uchwaleniu przez Miasto Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego inwestor przeprowadzi tzw. Rozmowy Sąsiedzkie z mieszkańcami oraz rozpisze konkurs na zagospodarowanie parku przy oranżerii.

Rozwój działalności w zarządzania terenami inwestycyjnymi

W 2019 roku Ceetrus Polska prowadził także intensywne działania związane z zagospodarowaniem terenów inwestycyjnych mieszczących się w sąsiedztwie zarządzanych centrów handlowych. Korzyści związane z lokalizacją, jak również potencjał handlowy wynikający z sąsiedztwa z Centrami Handlowym Auchan, doceniają zarówno międzynarodowe marki, jak i firmy działające lokalnie. Na działce w sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Gliwice wiosną powstało centrum wyprzedażowe Silesia Outlet o powierzchni GLA 12 tys. mkw. Natomiast w lipcu Leroy Merlin ogłosił, że na początku 2020 roku otworzy sklep o powierzchni 10 tys. mkw. w sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Kołbaskowo.

Działania CSR i na rzecz lokalnych społeczności

Ceetrus Polska realizuje strategię zrównoważonego rozwoju na wielu płaszczyznach i raportuje swoje działania. Wszystkie planowane i realizowane przez Ceetrus inwestycje wpisują się w aktualne trendy ekologiczne. Potwierdzeniem tych działań jest między innymi przedłużenie certyfikatu BREEAM-In-Use dla Centrum Handlowego Auchan Gdańsk, Centrum Handlowego Auchan Hetmańska, Galerii Bronowice i Galerii Łomianki. Z myślą o lokalnych społecznościach Ceetrus Polska realizuje kolejną edycję programu „Dobry sąsiad”, który ma na celu zapewnienie dostępu do szeroko rozumianej kultury i edukacji, wyraża troskę o bezpieczeństwo i zdrowie odwiedzających, a także dbałość o najbliższe otoczenie i środowisko. W ramach programu w obiektach cyklicznie odbywają się różnorodne animacje, spotkania i warsztaty adresowane do lokalnych społeczności. Ceetrus Polska wspiera również działalność dwóch fundacji – Mam Marzenie i Po drugie. 

Plany na kolejny rok

W 2020 roku Ceetrus Polska planuje m.in. kontynuację programu modernizacji Centrów Handlowych Auchan i prace nad nowymi projektami w Wilanowie i Góraszce. Ze względu na to, jak istotne w strategii firmy są działania na rzecz środowiska, Ceetrus Polska będzie ubiegał się o certyfikaty BREEAM-In-Use dla kolejnych obiektów. Firma jest również partnerem strategicznym projektu Eco-Miasto, którego celem jest popularyzowanie idei zrównoważonego rozwoju przestrzeni miejskich. 

Strony projektów Ceetrus: 

Ceetrus Polska sp. z o.o. działa jako inwestor, deweloper, komercjalizator i zarządca centrów, galerii oraz parków handlowych Auchan. Firma Ceetrus powstała w 1976 roku we Francji, a dziś jest obecna w 12 krajach na świecie. W Polsce prowadzi działalność od 1996 roku. Obecnie posiada 24 centra handlowe i zarządza powierzchną handlową wielkości blisko 700 tys. mkw. Ceetrus Polska jest również wyłącznym komercjalizatorem 31 obiektów handlowych z hipermarketem Auchan o powierzchni 51 tys. mkw. Firma jest także właścicielem i zarządza portfolio blisko 180 ha terenów inwestycyjnych. Ceetrus Polska rozwija działalność w takich obszarach, jak handel, nieruchomości mieszkaniowe, biura, infrastruktura, turystyka i rekreacja.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.