Carrefour z wysokim wzrostem sprzedaży w Polsce

W IV kwartale 2019 roku francuska Grupa Carrefour zanotowała globalny wzrost sprzedaży like for like na poziomie 3,1 proc. W Polsce wzrost ten wyniósł 4,7 proc.

W skali całego świata przychody Grupy Carrefour wyniosły w tym okresie ponad 21,8 mld euro. Najważniejszym rynkiem pozostaje oczywiście Francja, gdzie przychody Carrefoura w IV kwartale wyniosły przeszło 10,3 mld euro.

Carrefour wzmacnia sprzedaż e-commerce

W całym ubiegłym roku finansowym sprzedaż Grupy Carrefour wyniosła ponad 80,6 mld euro. To oznacza wzrost o 3,1 proc. w ujęciu like for like, oraz o 1,8 proc. w porównaniu do 2018 roku.

Warto podkreślić, że w 2019 roku Carrefour zanotował aż 25 proc. wzrost sprzedaży produktów organicznych. Wartość tego segmentu wynosi już 2,3 mld euro. Dobre wyniki zanotowano także w kanale e-commerce. Wzrósł on o ponad 30 proc. rok do roku, a sprzedaż produktów spożywczych przez internet przyniosła 1,3 mld euro.

Francuski detalista rośnie w Polsce

Francuska sieć może pochwalić się dobrymi wynikami osiągniętymi w Polsce. W IV kwartale sprzedaż like for like wzrosła u nas o 4,7 proc., a przychody wyniosły 638 mln euro. Biorąc pod uwagę cały 2019 rok, przychody w Polsce wzrosły o 4,9 proc. w ujęciu like for like i wyniosły ponad 2,1 mld euro.

Na koniec IV kwartału 2019 roku Carrefour posiadał w Polsce 906 sklepów: 89 hipermarketów, 153 supermarkety i 664 sklepy typu convenience. Globalnie firma posiada aż 12,225 sklepów w różnych formatach.

Grupa Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 12 tys. sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie. Grupa zatrudnia  ponad 360 tys. pracowników.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.