[WYWIAD] Innowacyjność i klientocentryczność – CityFit buduje przewagę konkurencyjną

lukasz-gadek-city-fit

Wykorzystanie takich zachowań klientów jak multiscreening, gdzie klient potrafi przerzucać uwagę między działaniami reklamowymi, sprzedażowymi a procesem zakupu na różnych urządzeniach, pozwala doprowadzić do skutecznej sprzedaży w czasach wielu dystraktorów, deficytu oraz ciągłego rozproszenia uwagi – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Łukasz Gądek, Członek Zarządu CityFit

Retailnet.pl: – CityFit korzysta z wielu innowacyjnych rozwiązań – ostatnio wejście do klubu na podstawie odczytu linii papilarnych zostało zamienione na odczyt QR kodów, co jest wyjątkowym w skali kraju rozwiązaniem. W jaki sposób to działa i co było powodem, tej zmiany? 

Łukasz Gądek, Członek Zarządu CityFit: – Nasz nowy system wyraźnie skraca czas wejścia i wyjścia z klubu. Upraszcza proces rejestracji nowych klientów, który obecnie można w całości przeprowadzić online. QR są znacznie tańsze od biometrii, przez co wpływają na optymalizację kosztów inwestycji w nowe kluby i obniżają TCO przez okres zwrotu inwestycji. Opinie klientów wskazują, że była to absolutnie trafiona decyzja. 

Od początku istnienia sieci wyznaczamy kierunki rozwoju, i już obserwujemy poruszenie na rynku firm IT specjalizujących się w dostarczaniu oprogramowania do obiektów sportowych i ogromne zainteresowanie tą technologią.

Mocno wierzę w przyszłość kodów QR. Obsługa wejścia do klubu fitness to tylko drobny wycinek tego, do czego możemy je wykorzystać. W Chinach AliPay obsługuje dziennie 175 milionów transakcji finansowych dziennie – właśnie z użyciem QR-ów. W Szwajcarii usprawniają one proces weryfikacji i płatności rachunków. W Stanach Zjednoczonych przechowują dane o składach i pochodzeniu produktów. Wykorzystuje się je również m.in. do odbioru przesyłek z paczkomatów, wynajmu samochodów czy hulajnóg. Ogólnoświatowy wzrost użytkowania w 2018 i 2019 roku wskazuje, że jest to stały trend, a nie przemijająca moda. Z drugiej strony Polska jest w pierwszej piątce krajów, w których wzrost zainteresowania technologią wykazuje największą dynamikę. Dostępność smartphonów, standaryzacja sieci komórkowej dużych prędkości, nadchodzące 5G oraz wbudowanie czytnika QR kodów w oprogramowanie telefonów, zwiększa potencjał i popularyzuje wykorzystanie kodów QR w wielu wymiarach biznesu. Ta technologia usprawnia również użycie kodów rabatowych, promocji, zgłaszanie usterek oraz raportowanie zdarzeń.

Pod koniec 2019 roku wprowadziliście także aplikację mobilną. Jakie są jej główne funkcjonalności? 

– Aplikacja opiera się na czterech filarach: proces zakupowy, program lojalnościowy, umożliwienie dostępu do klubu oraz zarządzanie funkcjonalnościami strefy klienta. Każdy z modułów będziemy rozwijali równolegle, zaskakując klientów zarówno nowymi produktami, jak i angażującymi elementami grywalizacji. Naszą aspiracją jest stworzenie aplikacji mogącej moderować proces „podróży klubowicza” na różnych punktach styku z marką CityFit, wzbogacając jego doświadczenia, budując treningową świadomość oraz wspierając konsekwencję w realizacji indywidualnych celów. 

Generowanie kodów QR i dostęp do klubu to główna, ale nie jedyna funkcja aplikacji mobilnej CityFit. Za jej pośrednictwem można również zarządzać członkostwem oraz zapisywać się na zajęcia fitness i trening personalny. Umożliwia ona również zakup produktów dodatkowych, a w ciągu kolejnego miesiąca wzbogacona zostanie o funkcje umożliwiające zakup karnetu wraz z pełnym flow sprzedażowym. 

Istotnym elementem aplikacji jest oparty na idei grywalizacji program lojalnościowy FitFighters. Biorąc udział w wyzwaniach sportowych klubowicze zdobywają CityFitCoiny, uprawniające m.in. do rabatów na członkostwo w klubie. Równolegle ich konta wzbogacają się o kolejne punkty przy atrybutach: siła, morale, wytrzymałość i szybkość. Zdobycie odpowiedniej ilości punktów kieruje użytkownika na kolejny poziom treningowy. Wśród bonusów dostępnych w aplikacji znajdują się m.in. gadżety CityFit, zniżki na karnety, a także kupony rabatowe do sklepów znanych marek. 

Co jest głównym motorem napędowym wprowadzanych zmian? 

– Mówiąc bardzo krótko konieczność przetrwania na rynku. Pojęcie czwartej rewolucji przemysłowej coraz mocniej wkracza w codzienne życie biznesów nie tylko produkcyjnych, ale również usługowych. Coraz częściej szybkość i biznesowa „zwinność” oparta na mądrej analizie danych oraz skutecznym zarządzeniu zmianą wyszarpuje dużym i usztywnionym graczom udziały rynkowe oraz tworzy nisze, które ku zdziwieniu wielu nierzadko zaczynają grać pierwsze skrzypce. W innowacji i klientocentryczności widzimy naszą drogę do uzyskania przewagi konkurencyjnej w coraz bardziej zatłoczonym rynku fitness.

Rozmawiała Ewelina Zezula

Więcej o planach sieci CityFit w lutowym wydaniu Shopping Center Forum Magazine 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.