Platforma Empik.com bije kolejne rekordy

Ponad 5 mln użytkowników strony internetowej miesięcznie, blisko 300-procentowy wzrost użytkowników aplikacji mobilnej, stale wprowadzane innowacje i rozwój usług dla klientów. Empik.com, jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce, podsumowuje 2019 rok i wskazuje produkty, po które klienci sięgali najczęściej w ciągu minionych 12 miesięcy.

Za platformą Empik.com kolejny udany rok, zakończony znaczącymi wzrostami w zakresie liczby obsłużonych zamówień, ilości użytkowników, a także wdrażania nowych usług i funkcjonalności. Prowadzony konsekwentnie w ostatnich latach wielokanałowy rozwój przyniósł kolejne wzrosty wskaźników, co pozwala firmie plasować się w ścisłej czołówce największych sklepów internetowych w Polsce. Klienci mogą znaleźć tu nie tylko produkty kojarzone z ofertą stacjonarnych salonów Empik, ale także szeroki wybór artykułów z kategorii takich jak: Dom i Ogród, Dziecko i Mama, Zdrowie i Uroda, AGD, Elektronika czy Sport.

Dynamiczny rozwój Empik.com

Silną pozycję Empik.com na rynku e-commerce potwierdzają twarde dane. Średnia miesięczna liczba użytkowników strony internetowej wyniosła ponad 5,2 mln osób. W porównaniu z rokiem 2018, aplikacja mobilna zanotowała blisko 300 proc. wzrost liczby użytkowników. W sumie w obydwu kanałach platforma obsłużyła blisko 185 mln wizyt, a zamówienia były składane średnio co 5 sekund, w tym ponad milion pochodziło z poziomu aplikacji. Według badania Gemius/PBI, tylko w grudniu Empik.com zanotował ponad 5,8 mln realnych użytkowników i ponad 139 mln odsłon, a aplikacja mobilna serwisu ponad 1,2 mln użytkowników.

Przełomowym momentem ubiegłego roku bez wątpienia był Black Friday. Tego dnia strona internetowa została odwiedzona ponad 1,3 mln razy, co stanowiło 25 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Aż 1/5 całego ruchu pochodziło z aplikacji mobilnej – to 3 razy więcej niż w 2018. W sumie klienci dokonali ponad 70 tys. zamówień, czyli o ponad 40 proc. więcej niż przed 12 miesiącami, a w szczytowych momentach platforma obsługiwała nawet 5 000 zamówień na godzinę. Wyraźnie widać przy tym zmieniające się preferencje Polaków i zwrot ku urządzeniom mobilnym – zakupy z wykorzystaniem smartfona wzrosły rok do roku o ponad 100 proc.

– 2019 rok przyniósł nam wiele rekordów i mnóstwo interesującego materiału do analizy, dzięki któremu możemy konsekwentnie wzmacniać nasze kompetencje na rynku e-commerce. Chcemy na bieżąco przewidywać trendy i dostosowywać funkcjonalności całej platformy do potrzeb klientów, tak aby w pełni zaspokajać ich potrzeby zakupowe i stać się sklepem pierwszego wyboru. Na naszej platformie znajdą oni szeroki wybór produktów z różnych kategorii, dostępnych w jednym miejscu – niezależnie od tego, czy są to kosmetyki, akcesoria do smartfonów, dodatki do domu czy książki. Minionych 12 miesięcy to wciąż dominacja strony internetowej, jednak aplikacja mobilna nie pozostaje w tyle i notuje rekordowe wzrosty liczby użytkowników. Ruch mobilny stanowi już znaczącą część aktywności naszych klientów, dlatego w kolejnych miesiącach będziemy dalej pracować nad rozwojem tego kanału – komentuje Damian Sękala, Dyrektor Departamentu Marketingu Interaktywnego w Empiku.

Szeroki pakiet usług

Nie bez znaczenia w rozwoju całej platformy pozostaje pakiet dodatkowych usług, jakie Empik oferuje klientom. Przy dokonywaniu zakupów pomocna jest usługa Click&Collect, dzięki której klienci mają możliwość rezerwacji towaru online, a następnie odebrania go w wybranym sklepie. W porównaniu do danych za 2018 rok, korzysta z niej ponad 50 proc. więcej użytkowników.

Wzrasta znaczenie programu Mój Empik, który zrzesza już blisko 5 mln użytkowników. W 2019 roku zarejestrowało się do niego ponad 6 proc. więcej osób niż rok wcześniej, a liczba dokonanych przez nich transakcji wzrosła o blisko 20 proc. Coraz większą popularnością cieszy się usługa subskrypcyjna Empik Premium, oferująca bogaty pakiet korzyści – od darmowej dostawy, po zniżki na zakupy czy pakiety kulturalne. Stanowi ona istotny element integracji strategii online i offline.

Miniony rok to także wprowadzenie nowej oferty subskrypcyjnej w Empik Go, gdzie klienci znajdą duży wybór audiobooków, oryginalnych seriali audio i słuchowisk. W dalszym ciągu rozwijana jest usługa Empik Bilety. Kolejne funkcjonalności zyskała aplikacja mobilna Empik, w której pojawiła się m.in. funkcja „Mój Salon” pozwalająca na zawężenie całego katalogu produktów do tych dostępnych w wybranym przez klienta salonie.

Dynamiczny rozwój notuje sekcja Marketplace, czyli część platformy dedykowana sprzedawcom zewnętrznym. Na Empik.com operuje już ponad 700 aktywnych sprzedawców, którzy oferują ponad 700 tys. artykułów w 10 różnych kategoriach. W stosunku do ubiegłego roku, ich oferta cieszy się 100 proc. wzrostem liczby zamówień.

Najchętniej kupowane produkty

Analiza wskaźników wiodącej platformy e-commerce Empik.com dostarcza także interesujących danych w zakresie preferencji zakupowych i zainteresowań Polaków. W 2019 roku najsilniejszą kategorią pod względem liczby zamówień była Książka, po którą klienci sięgali średnio co 10 sekund, a jeden użytkownik kupił w sumie ponad 500 pozycji. Szczególną popularnością cieszył się dorobek Olgi Tokarczuk – średnio 6 książek kupowanych na godzinę.

W pozostałych kategoriach zdecydowany prym wiodły zabawki (ponad 100 zamawianych produktów na godzinę) oraz elektronika i akcesoria. Imponujące wyniki zanotowały marki Xiaomi i LEGO, których akcesoria były zamawiane średnio co 5 minut. W przybliżeniu co 10 minut kupowano smartfona, co godzinę 3 produkty związane z postaciami Super Zings, a co 2 godziny iPhone’a Apple. Klienci chętnie sięgali także po artykuły związane ze zdrowiem i urodą oraz AGD – odpowiednio 55 i 20 sztuk na godzinę.

Spośród całego asortymentu wyróżnić można niekwestionowane hity sprzedażowe w poszczególnych kategoriach. W zakresie elektroniki królowały smartfony Samsung Galaxy A40 i A50 oraz słuchawki JBL T 110. Kategorię Sport i rekreacja zdominowała opaska Xiaomi Mi Band i hulajnoga elektryczna Xiaomi. Wśród asortymentu z obszaru zdrowia i urody dominowały damskie perfumy marki Calvin Klein i podkłady firmy Revlon. Polacy wciąż kochają planszówki – na podium znalazły się Zabawki Rebel, gry Dobble Jenga, Jenga Classic i Uno.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.