Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Ciasto i Farsz rośnie w siłę

Nowa sieć gastronomiczna Ciasto i Farsz zdobywa kolejne miasta. Pierwszy lokal zadebiutował w Szczecinie w sierpniu 2019 roku. Obecnie markę tworzy pięć restauracji, a w przygotowaniu są kolejne otwarcia.

Ciasto i Farsz ma już trzy lokale w Szczecinie oraz dwa we Wrocławiu. Najnowszy punkt otwarty został kilka tygodni temu we Wrocławiu, przy ulicy Szczytnickiej 49, w pobliżu wielu uczelni wyższych, m.in. Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Przyrodniczego.

Marcin Gryżenia, dyrektor ds. rozwoju sieci Ciasto i Farsz

– Początek roku to dla nas szczególnie dynamiczny okres pod względem ekspansji. W styczniu i lutym otworzymy w sumie cztery placówki. Poza Wrocławiem planujemy także wejście do kolejnego miasta. Tym razem będą to Gliwice – mówi dla Retailnet Marcin Gryżenia, dyrektor ds. rozwoju sieci Ciasto i Farsz. – Zgodnie z naszą strategią i zapowiedziami planujemy otwierać przynajmniej dwa nowe lokale miesięcznie, tak by na koniec 2020 roku móc pochwalić się liczbą ok. 40 restauracji.

Dynamiczna ekspansja sieci Ciasto i Farsz

Celem spółki w krótkiej perspektywie jest ekspansja na Górnym Śląsku, a następnie pierwsze otwarcia w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Łodzi. W planach jest, by sieć Ciasto i Farsz pojawiła się również przy drogach szybkiego ruchu i autostradach: na MOP-ach i stacjach paliw, gdzie jeszcze nie ma gastronomii. Dla tego typu lokalizacji marka przygotowuje wyjątkowe rozwiązanie – kontenery gastronomiczne z pełną manufakturą oraz miejscami dla Gości.

Ciasto i Farsz starannie dobiera lokalizacje dla swoich restauracji. Format sieci zakłada możliwość dopasowania się do każdych warunków – galerii handlowych, biurowców, osiedli mieszkaniowych. Najmniejszy lokal sieci ma 30 mkw. powierzchni, a największy ponad 100 mkw. W strefach gastronomicznych Ciasto i Farsz potrzebuje powierzchni ok. 40-50 mkw. Marka nie boi się również inwestycji w food trucki. Już niedługo ruszy również pierwszy taki punkt. Co wyjątkowe, w food trucku, jak w regularnym lokalu, pierogi będą lepione na oczach Gości.

– Obserwujemy, jak zmieniający się tryb życia Polaków wpływa na branżę gastronomiczną. Goście stawiają obecnie na miejsca „po drodze”, w pobliżu miejsca pracy lub zamieszkania, gdzie dostaną sprawdzony i smaczny produkt na miejscu lub na wynos. Ważna jest szeroka oferta – pierogi tradycyjne, na słodko lub wytrawne, ale i wersje dla wegetarian czy wegan. Liczy się także rzemieślnicze podejście. To nasz przepis na sukces. Dodaliśmy do niego jeszcze dbałość o środowisko: używamy wyłącznie naczyń ekologicznych. Żadnego plastiku – dodaje Gryżenia.

Możliwości współpracy z siecią Ciasto i Farsz

Ciasto i Farsz oferuje współpracę na zasadzie ajencji. To oznacza, że potencjali partnerzy po części stają się właścicielami lokalu, a jednocześnie mają pełne wsparcie firmy. – Poszukujemy ajentów, którzy są gotowi do współpracy z nowoczesnym konceptem. Na każdym etapie inwestycji zapewniamy poczucie bezpieczeństwa – podsumowuje Marcin Gryżenia. Jak podkreśla marka koszty inwestycji nie przekraczają 100 tys. złotych. Tym samym, w odpowiednich lokalizacjach koncept powinien szybko przynosić zyski.

Pierogów marki Ciasto i Farsz będzie można spróbować podczas tegorocznej edycji Shopping Center Forum 2020.