Sieć Pepco i Dealz może zmienić właściciela. Trzy fundusze zainteresowane przejęciem

Za 4,5 mld euro (3,8 mld funtów) może zostać sprzedany właściciel sieci sklepów Pepco, Dealz i Poundland – firma Pepco Group. Wspólny zakup spółki planuje konsorcjum trzech funduszy private equity: Advent International, Hellman & Friedman i Mid Europa Partners – informuje Sky News.

Obecnie właścicielem spółki Pepco Group jest Steinhoff International Holdings. Pepco Group prowadzi trzy sieci dyskontowe: Pepco, Dealz i Poundland, które łącznie mają ponad 2,7 tys, sklepów stacjonarnych w 14 krajach, w tym w Polsce, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Bułgarii, Czechach oraz innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Firma zatrudnia ponad 33 tys. osób. Sky News podaje, że jedna z trzech sieci sklepów – Poundland już raz należała do funduszu Advent International. Następnie w 2010 roku sieć została sprzedana za kwotę 200 mln funtów do Warburg Pincus.

Według Sky News, nie jest jeszcze pewne, czy konsorcjum złoży formalną ofertę zakupu Pepco Group, ale uważa się, że poważnie podchodzi do tej inwestycji. W procesie ewentualnej akwizycji funduszom doradza bank Rothschild & Co.

Fundusz Mid Europa Partners był właścicielem sieci Żabka, a Advent International m.in. InPostu.

Trzy sieci dyskontów w portfolio Pepco Group

Pepco Group obejmuje trzy mocne i niezależne marki dyskontów wielobranżowych: Pepco, Dealz i Poundland. Marki te, wraz z globalnym działem zaopatrzenia PGS, działają w krajach o gospodarkach należących do największych w Europie. Mają one na celu zapewnianie 47 mln klientów miesięcznie wszystkiego, co potrzebne do uzupełnienia domowych zapasów pod względem wyrobów przemysłowych, odzieży i towarów szybkozbywalnych. Pepco Group prowadzi ponad 2,7 tys. sklepów w 14 krajach.

Sieć Pepco ma siedzibę główną w Poznaniu i zatrudnia ponad 15 tys. pracowników w 11 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a największe udziały w rynku ma w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech.

Pierwszych 14 sklepów Pepco w Polsce zakupiono od marki Poundstretcher w 2004 roku. Sieć rozszerzyła następnie swoją działalność na Czechy i Słowację w 2013 r., w latach 2015–2017 otworzyła sklepy w Chorwacji, na Węgrzech i Litwie, w Rumunii i Słowenii, a w 2018 r. dołączyły Łotwa i Estonia.

Dealz prowadzi ponad 100 sklepów w Polsce, Irlandii i Hiszpanii, oferując europejskim klientom prosty model cenowy oraz niezrównane, niskie ceny. Sklepy Dealz czerpią inspirację z sieci Poundland, ale adaptują się do miejscowych rynków, dobierając produkty krajowe i zagraniczne z dominacją zaufanych marek FMCG. Małe i średnie sklepy Dealz są dogodnie rozlokowane w centrach i parkach handlowych oraz na głównych ulicach. Oferują starannie dobrane towary szybkozbywalne, wyroby przemysłowe oraz odzież. Dealz to marka dobrze zakorzeniona w Irlandii, która ma też mniejsze, ale szybko rosnące portfolio sklepów w Polsce i Hiszpanii — dwóch dużych i rozwijających się rynkach o niezaspokojonym jeszcze popycie na towary dyskontowe.

Od otwarcia pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent w 1990 roku marka Poundland zbudowała sieć 846 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, oferując klientom najlepsze marki oraz świetnej jakości produkty pod własną marką w niezwykle przystępnych cenach. Marka uznana przez Retail Week za Dyskont Roku 2019 zatrudnia obecnie ponad 17 tys. osób obsługujących co tydzień ponad siedem milionów klientów: od Wick do Weymouth, od Londonderry do Lowestoft i od Holyhead do Hastings.

Poundland oferuje tysiące produktów wysokiej jakości ponad 1 tys. znanych marek w 17 kategoriach, takich jak żywność i napoje, kosmetyki, produkty do domu i ogrodu, dla majsterkowiczów, dla zwierząt, artykuły papiernicze, książki, DVD i zabawki. Zgodnie z nazwą sieci większość artykułów w sklepach jest dostępna za 1 funt, ale rozszerzona oferta obejmuje też bardzo opłacalne produkty w cenach powyżej i poniżej 1 funta. W Wielkiej Brytanii sieć Poundland wprowadziła własną markę modową PEP&CO w około 300 większych sklepach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.