Pandora zanotowała drastyczny spadek zysków

Słynna duńska sieć biżuteryjna Pandora zanotowała w ostatnim roku finansowym ponad 40 proc. spadek zysków. Wyniosły one 436 mln funtów. W tym samym okresie przychody zmalały o ok. 4 proc. do 2,5 mld funtów.

Ostatni kwartał 2019 roku, do którego zalicza się okres świąteczny i Black Friday, pozwoliły zminimalizować w pewnym stopniu całoroczny spadek przychodów i zysków. Jak podała duńska spółka w komunikacie, w IV kwartale spadek zysków był niższy i wyniósł 10 proc., a uzyskane w tym okresie zyski wyniosły 260 mln funtów. Sprzedaż online w trakcie Black Friday 2019 skoczyła natomiast o 28 proc. Najlepsze wyniki spółka osiągnęła w tym wypadku w USA oraz Wielkiej Brytanii.

Pandora przechodzi restrukturyzację

Gorsze wyniki nie mają jednak żadnego wpływu na długoterminowe plany duńskiej sieci. Pandora jest w trakcie rebrandingu marki.

– Nasze przygotowania i przeprowadzone akcje pilotażowe dają nam poczucie, że zmierzamy w dobrym kierunku. Chcemy działać sprawniej, koncentrując się na podstawowej ofercie Pandory, a tym samym lepiej spełniać oczekiwania klientów na całym świecie –  komentuje prezes Pandory, Alexander Lacik.

Sieć zamierza także systematycznie wprowadzać nowy design sklepów stacjonarnych, a także nowe platformy do sprzedaży w kanale e-commerce. Produkty Pandory można obecnie kupić w ponad 7,4 tys. punktach sprzedaży zlokalizowanych w ponad 100 krajach.

Rozwój sieci Pandora w Polsce

W Polsce Pandora jest obecna od ponad 10 lat. Marka, poza sprzedażą w tradycyjnych salonach zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych, dużą uwagę przykłada również do sprzedaży online. Sklep internetowy Pandora na polskim rynku działa od ponad 3 lat i jak podkreśla  zarząd sieci, z roku na rok generuje coraz wyższe przychody. Obecnie stanowi on ponad 20 proc. przychodów całej firmy.

W Polsce aktualnie działa ok. 50 salonów Pandora z czego 39 to salony własne, a pozostałe 11 franczyzowe. Większość sklepów sieci jest zlokalizowana w centrach i galeriach handlowych. Dodatkowo Pandora prowadzi dystrybucję biżuterii w tzw. formacie shop in shop współpracując z indywidualnymi partnerami biznesowymi prowadzącymi salony biżuteryjne. Marka w  Polsce otwiera po kilka sklepów rocznie. W ostatnim czasie były to otwarcia m.in. w Galerii Północnej w Warszawie, CH Forum w Gdańsku oraz w katowickim Libero. Na początku ekspansji Pandora otwierała salony o powierzchni 30-40 mkw., aktualnie średnia powierzchnia sklepów to 60-80 mkw.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.