Wzrost obrotów i wydatków klientów w centrach Newbridge

Nowe Bielawy, Nowe Czyżyny oraz Nowa Górna – trzy niedawno zmodernizowane przez Newbridge centra convenience zanotowały rok do roku znaczący wzrost wydatków klientów.  Jak podkreśla inwestor, spora w tym zasługa zmian, rekonfiguracji oferty centrów oraz ostatnich modernizacji i inwestycji.

Rok do roku wszystkie trzy centra convenience znajdujące się w portfolio inwestora zanotowały wzrost wydatków przypadających na jednego klienta. W Nowych Bielawach w Toruniu wzrosły one aż o 7,1 proc., z kolei w Nowych Czyżynach o blisko 6 proc. Wydatki klientów Nowej Górnej w Łodzi urosły natomiast o ponad 4,7 proc.

Rosnące wydatki odczuli najemcy centrów Newbridge. I tak Nowe Bielawy zanotowały zarówno wzrost obrotów like-for-like (LfL), jak również wzrost całkowitych obrotów centrum handlowego. Na te ostatnie wpływ miały przede wszystkim nowe otwarcia, w tym m.in. Optyka Kodano, home&you, Sunway Travel czy popularnej lokalnie piekarni Bartkowscy. Przełożyło się to na wyniki w poszczególnych segmentach. Bardzo dobry rok zanotowały marki z kategorii mody, obuwia oraz zdrowia i urody, pokazując potencjał inwestycyjny toruńskiego obiektu. Na plusie rok zakończyli także najemcy z segmentu usług oraz lokale gastronomiczne.

Centrum Nowe Czyżyny, Newbridge

Podobnie kształtowało się to w Nowych Czyżynach. Tu również zanotowano wzrost obrotów like-for-like, a także wzrost obrotów całkowitych. Ten ostatni wynik jest zasługą zarówno popularności marek obecnych tu od lat, jak również zeszłorocznych debiutów m.in. Orsay, Pierre Cardin, home&you, Big Star czy kawiarni Nakielny. Znalazło to także odzwierciedlenie w wynikach poszczególnych segmentów: fashion, wyposażenia, usług oraz lokali gastronomicznych.  Z kolei  w Nowej Górnej wzrosły obroty w segmencie usług.

–  2019 rok zakończyliśmy zgodnie z naszymi oczekiwaniami i założeniami. Przez cały rok zauważalny był wyraźny, bardzo stabilny wzrost sprzedaży we wszystkich trzech centrach handlowych Po analizie wyników widać, że zyskują zarówno nasi wieloletni partnerzy, którzy w ostatnich miesiącach zdecydowali się na prolongaty umów, jak również nowe marki, które w 2019 roku zadebiutowały w Toruniu, Krakowie czy Łodzi. To pokazuje, jak duży potencjał zakupowy drzemie w tych obiektach oraz jak ciepło przyjmowane są wdrożone przez nas zmiany zarówno w formacie centrów handlowych, jak i w ofercie – mówi Elwira Pyrkowska, Asset Manager Newbridge Poland.

Zmiany nakręcają rozwój centrów Newbridge

Zdaniem przedstawicielki inwestora, to właśnie one miały decydujący wpływ na wyniki centrów handlowych, nakręcając w 2019 roku nie tylko footfall, ale przede wszystkim wydatki klientów. I faktycznie, przez ostatnie 2 lata Newbridge mocno inwestował, zarówno w modernizację wszystkich obiektów, rozwój tenant mix’u, jak i marketing. Zwieńczeniem tego był rebranding, otwierający nowy etap w życiu trzech centrów handlowych.

– Ostatnie 2 lata przyniosły nam nie tylko prace nad odświeżeniem wizerunku, ale przede wszystkim prace nad zupełnie nową koncepcją centrów convenience, która odpowiada oczekiwaniom, jakie obecnie ma konsument i najemca. W tej koncepcji ważną rolę odegrała zarówno zróżnicowana, szeroka oferta, jak również doświadczenie zakupowe budujące lojalność klienta. To nowe podejście do tego formatu, dotąd nieobecne na polskim rynku – mówi Pyrkowska.

I faktycznie, skala zmian w centrach Newbridge jest znacząca. Te zostały nie tylko wyremontowane, ale także odważnie sięgnęły po customer experience, dotąd marginalizowany przez rynek convenience. To zaowocowało m.in. remodelingiem stref gastronomicznych, a także stworzeniem wewnętrznych placów zabaw i stref relaksu z biblioteczkami bookcrossingowymi. Widać to wyraźnie zwłaszcza na przykładzie Krakowa i Torunia.

– Zmiany te pozwoliły na stworzenie niezwykle komfortowego otoczenia, w którym klient nie tylko robi szybkie zakupy, co jest typowe dla segmentu convenience, ale także spędza czas wolny, poświęcając na shopping nieco więcej czasu. Taki ruch przełożył się na wydłużenie czasu wizyt klienta w centrach Newbridge, ale także na ich postrzeganie. W tym ostatnim pomogła także nowa strategia marketingowa, osadzająca mocno Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nową Górną w ich sąsiedztwie – mówi.

Mocna oferta, mocne obroty

Kluczowa dla wyniku była także konsekwentnie realizowana nowa strategia leasingowa. Dzięki niej nie tylko przedłużono umowy z obecnymi najemcami, ale przede wszystkim wprowadzono do oferty wiele nowości. Tylko w 2019 roku w Nowych Czyżynach miało miejsce aż 10 nowych otwarć. Wśród debiutujących marek znaleźć można było m.in. Pierre Cardin, Orsay, Greenpoint, Big Star, home&you czy kawiarnię Nakielny. Także w Nowych Bielawach przybyło 5 sklepów – home&you, Big Star, piekarnia Bartkowcy, Optyk Kodano i Marii Styl.

Jak podkreśla Pyrkowska, to popularność już obecnych marek oraz właśnie nowości w ofercie miały znaczący wpływ na wynik w 2019 roku.

– Dzięki działaniom leasingowym, nie tylko zadbaliśmy o to, aby popularne i lubiane marki, obecne w centrach od lat nadal tutaj zostały, ale przede wszystkim wzmocniliśmy naszą ofertę nowymi brandami, dotąd niespotykanymi w centrach convenience. Tym samym oferty we wszystkich trzech obiektach zyskały na atrakcyjności, utwierdzając w wyborze zarówno lojalnych klientów, jak również przyciągając uwagę nowych, zwłaszcza z najbliższego sąsiedztwa  – mówi.

– Klienci entuzjastycznie zareagowali na nowe marki, które się u nas pojawiły. Tym bardziej, że w różnych badaniach przewijały się one jako pożądane. Ciepło został przyjęty przede wszystkim rozwój segmentu modowego, a także położenie nacisku na segment wyposażenia wnętrz i usługi – dodaje.

Nie bez znaczenia dla tych wyników był także efekt świeżości. Został on spotęgowany rebrandingiem, wieńczącym wspomniane zmiany i otwierającym przed centrami handlowymi nowy etap ich rozwoju. – Tym ruchem wysłaliśmy na lokalny rynek jasny sygnał o zmianach, wzbudzając w klientach ciekawość. Dowiedzieli się oni, że mają teraz szansę w swoim najbliższym sąsiedztwie zrobić zakupy w nowoczesnym centrum handlowym. Co ważne, nie była to tylko zmiana wizerunkowa – mówi Pyrkowska.

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.