14,7 mld euro na stole. LVMH o krok od przejęcia marki Tiffany

Coraz bliżej do finalizacji największej transakcji na rynku dóbr luksusowych w historii. Akcjonariusze marki Tiffany zatwierdzili kwotę, za jaką francuski koncern LVMH będzie mógł przejąć amerykańskie przedsiębiorstwo słynące przede wszystkim ze sprzedaży biżuterii. Chodzi o kwotę 14,7 mld euro.

– Ta decyzja jest kamieniem milowym, który przybliża nas do sfinalizowania przejęcia marki Tiffany, kultowej firmy o bogatym dziedzictwie i wyjątkowej pozycji na światowym rynku luksusowej biżuterii – skomentował Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.

Przejęcie marki Tiffany w oczywisty sposób nie tylko wzmocni jubilerski segment koncernu LVMH, ale także ma zaowocować wzmocnieniem pozycji francuskiego gracza na amerykańskim rynku. Obecnie największy udział w obrotach LVHM ma sektor modowy, który notuje także największe wzrosty.

Rekordowe wyniki koncernu LVMH

Francuski koncern LVMH, największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, zanotował w ostatnim roku finansowym rekordowe przychody. Wyniosły one 53,7 mld euro. To wzrost aż o 14,6 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Jeszcze większe wrażenie robi osiągnięty w 2019 roku zysk operacyjny. Wyniósł on 11,5 mld euro, czyli aż o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Z kolei zysk netto wyniósł 7,2 mld euro, o 13 proc. więcej rok do roku.

Rekordowe przychody to w dużej mierze to zasługa dynamicznie rosnącej sprzedaży na rynku azjatyckim. Nie licząc Japonii, przychody LVMH osiągnięte w Azji, stanowią już 30 proc. wszystkich przychodów. Drugim największym rynkiem dla francuskiego koncernu jest USA, które odpowiada za 24 proc. przychodów. Europa, poza rodzimym rynkiem francuskim, przynosi 19 proc. globalnych obrotów.Największy udział w obrotach LVHM ma sektor modowy, który notuje także największe wzrosty. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła w 2019 roku aż o 20 proc. i wyniosła 22,2 mld euro.

O 12 proc. rok do roku wzrosła sprzedaż perfum i kosmetyków. Z kolei przychody osiągnięte na sprzedaży win i alkoholi wzrosły o 8 proc. W przypadku zegarków i biżuterii, LVMH zanotował 7 proc. wzrost sprzedaży.

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.