MAX Premium Burgers szykuje nowe restauracje

Szwedzka sieć restauracji MAX Premium Burgers wprowadza w życie plan otwarcia w 2020 roku co najmniej 10 nowych lokali w Polsce. W styczniu sieć powiększyła się o dwie restauracje w stolicy, a już w marca planuje otwarcie punktu w Tychach. Kolejne burgerownie pod szyldem MAX mogą powstać w Poznaniu i Pruszkowie. 

Pod koniec stycznia spółka MAX Poland, operator restauracji MAX Premium Burgers, zawarła z Tower Project, firmą zależną od Tower Investments S.A., dwie umowy dotyczące nieruchomości w Poznaniu i Pruszkowie (przedwstępna umowa sprzedaży i umowa cesji dzierżawy). Łączna wartość podpisanych umów opiewa na kwotę 6,5 mln zł. brutto.

150 restauracji MAX Premium Burgers

Ostatnio sieć Max Premium Burgers powiększyła się o dwie restauracje w Warszawie, które są zlokalizowane w centrach handlowych: Złote Tarasy i Westfield Arkadia. Następny lokal szwedzkiego operatora zostanie otwarty połowie marca, przy ulicy Fabrycznej w Tychach. Restauracja typu drive-thru zajmie powierzchnię 480 mkw. Do dyspozycji klientów będzie 98 miejsc siedzących i 5 kas ekspresowych, a także parking.

MAX to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. Ambicją MAX jest stać się najlepszą na świecie siecią restauracji serwującą burgery. MAX był wielokrotnie doceniany w badaniach konsumenckich i wybierany jako „najlepszy burger w Szwecji”. Obecnie sieć zatrudnia ok. 5,5 tys. pracowników w 150 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale zostaną otwarte w Skandynawii oraz na nowych rynkach, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Całkowity obrót roczny firmy w 2018 roku wyniósł 360 milionów euro.

W Polsce pierwszą restauracją Max Premium Burgers otwarto w 2017 roku we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej. Lokal mieścił się na parterze, tuż przy wejściu głównym do galerii, a jego powierzchnia wynosi 370 mkw. Aktualnie sieć składa się z ośmiu restauracji m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Świętochłowicach. MAX Premium Burgers to restauracje o powierzchni od 300 do 700 mkw., otwierane w obiektach handlowych oraz przy ulicach jako wolnostojące lokale typu drive-thru.

MAX Premium Burgers laureatem SCF Retailers Awards 2018

Według najnowszego „Swedish Brand Award” MAX już 18. raz z rzędu otrzymał status: „najbardziej zadowoleni goście w Szwecji”. W 2017 i 2019 roku MAX Premium Burgers zwyciężył w ślepych testach smaku przeprowadzonych we Wrocławiu przez niezależną agencję badawczą Kantar Polska. Z pierwszego badania wynika, że smak flagowego burgera Frisco wybiera aż 59 proc. respondentów, pokonując tym samym burgery Big Mac z McDonald ’s oraz Whopper z Burger King. Drugie badanie wykazało, że na czekoladowego Shake’a Premium MAX-a postawiło 50 proc. badanych, wyprzedzając Shake’a o smaku czekoladowym sieci McDonald ’s i Shake’a Deluxe Czekolada z KFC. MAX jest pierwszą siecią fast food na świecie, która oznacza swoje menu wartościami CO2. 14 czerwca 2018 roku MAX rozpoczął kampanię „Burgery pozytywne dla klimatu”, dzięki której każdy kęs burgera z MAX będzie pomagał w walce ze zmianami klimatycznymi. Firma realizuje tę ideę poprzez działania w trzech obszarach. Po pierwsze, MAX mierzy 100 proc. emisji na każdym etapie produkcji, jak i w ramach działalności samej restauracji. Po drugie, firma systematycznie obniża własną emisję CO2. Po trzecie, MAX usuwa co najmniej 110 proc. emisji, czyli nie tylko niweluje ślad węglowy z całej produkcji, ale absorbuje ekwiwalent kolejnych 10% emisji, co oznacza, że pomaga zmniejszyć ogólny poziom gazów cieplarnianych w atmosferze.

W 2019 roku MAX został wyróżniony za swoje „Menu pozytywne dla klimatu” przez ONZ w konkursie Global Climate Action Award w kategorii „Go Climate Neutral Now” i był jedyną europejską marką nagrodzoną przez ekspertów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.