Rossmann: 10 mld euro przychodów i 200 mln euro na ekspansję

Sieć drogerii Rossmann w 2019 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 10 mld euro, które wzrosły o 5,7 proc. rok do roku. Tym samym spółka kontynuowała pozytywny trend w rozwoju sprzedaży.

W samych Niemczech obroty sieci Rossmann poszybowały do 7 mld euro, a to więcej o 5,1 proc. w porównaniu do wyników sprzed roku. Natomiast na pozostałych rynkach, czyli w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Turcji, Albanii i Kosowie sprzedaż Rossmanna urosła o 7,1 proc. do poziomu 3 mld euro. Rok wcześniej było to 2,8 mld euro. Obecnie drogerie prowadzone zagranicą przyczyniają się do 30 proc. sprzedaży w całej Grupie Rossmann.

200 mln euro na rozwój 

Drogeryjny gigant w 2020 roku będzie kontynuować rozwój sieci sprzedaży. Na ten cel przeznaczy środki finansowe w wysokości 200 mln euro. Łącznie spółka planuje otworzyć 200 nowych placówek, z czego 80 będzie zlokalizowanych w Niemczech. Rossmann nie podaje ile drogerii powstanie w Polsce.

Na koniec 2019 roku Rossmann posiadał sieć złożoną z 4088 drogerii, w tym 2196 w Niemczech i 1896 w pozostałych krajach. Globalnie spółka zatrudnia 56,2 tys. pracowników.

Ponad 1,3 tys. drogerii Rossmann

Firma Rossmann działa na polskim rynku od 1993 roku (akcjonariuszami są: Rossmann GmbH i A.S. Watson Group).  Dziś Rossmann to ponad 1,3 tys. sklepów oraz trzy magazyny: w Łodzi, Grudziądzu i Pyskowicach. Spółka stworzyła prawie 18,5 tys. miejsc pracy w całym kraju. W ubiegłym roku obroty sieci w Polsce wyniosły 9,7 mld zł. Rossmann otwiera nowe punkty o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 700 mkw,

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.