Wasz Sklep Spar: 50 nowych sklepów rocznie

Wasz Sklep Spar – należący do Spar Group wyłączny operator licencji Spar na terenie Polski – zakłada, że do sieci rocznie będzie dołączać przynajmniej 50 nowych sklepów. Tym samym w ciągu czterech lat sieć obejmie ponad 400 placówek. Będą one zaopatrywane z dwóch, a docelowo trzech rozbudowanych centrów dystrybucyjnych w całej Polsce.

Sieć planuje wspierać detalistów także w obszarze działań promocyjnych i marketingowych oraz produktami marki własnej.

– Uważamy, że idea dobrowolnej sieci partnerskiej jest szczególnie kusząca dla detalistów, ponieważ mogą oni do nas dołączyć, korzystać z naszego know how oraz infrastruktury, a jak im się nie spodoba – zawsze mogą się wycofać. Propozycję mamy dla każdego. Chcemy, aby nasz system logistyczny pozwalał skutecznie i po minimalnych kosztach zaopatrywać wszystkie placówki w całej Polsce. Magazyn w Koninku pod Poznaniem już przestał nam wystarczać. W 2020 r. rozbudujemy sieć o dwa duże centra logistyczne. Przygotowujemy do uruchomienia obiekt w Starych Gnatowicach pod Warszawą. W pasie między Krakowem a Katowicami pracujemy nad lokalizacją trzeciej bazy magazynowo-dystrybucyjnej. Taka infrastruktura pozwoli obsłużyć pięcioletni plan rozwoju sieci, który jawi się bardzo optymistycznie. Założenie 400 sklepów jest według nas umiarkowaną prognozą – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar.

Wasz Sklep Spar rozpoczął też współpracę z Omni Global Sourcing Solutions Inc. oraz Daymon Worldwide Inc. Celem współpracy ze strategicznymi partnerami jest pozyskiwanie produktów i wdrażanie marki własnej. W systemie logistycznym sieci jest dostępnych ponad 7,5 tys. produktów od prawie 500 dostawców.

W Polsce będą rozwijane trzy formaty Spar. Najmniejszy jest Spar Express – zajmuje do 200 mkw. powierzchni sprzedażowej. Natomiast Spar jest supermarketem o powierzchni około 1 tys. mkw., a Eurospar to koncept największy, przeznaczony do cotygodniowych zakupów (2,5 tys. mkw. w Blue City). Spar Group w swoim portfelu ma także koncept hipermarketowy Interspar, którego w Polsce wdrażać nie będzie.

Porozumienie w zakresie rozwoju sieci Spar

Spar International, Spar Group i Spar Polska w lutym br. podpisały porozumienie, które potwierdza, że Spar Group jest wyłącznym operatorem marki Spar na terenie Polski.

W ramach porozumienia Spar Polska potwierdza, że spółki grupy kapitałowej Bać-Pol nie posiadają prawa do używania marki Spar w Polsce. Tym samym Spar Polska potwierdza, że Spar Group jest wyłącznym licencjobiorcą marki Spar w Polsce. Detaliści, którzy chcą działać pod marką Spar, mogą kontaktować się ze spółką Wasz Sklep Spar – która jest zainteresowana dynamicznym rozwojem sieci pod nazwą Spar.

The Spar Group Ltd. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą Spar w Republice Południowej Afryki. Obecnie The Spar Group Ltd. działa również w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Firma działa również w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance. The Spar Group Ltd. osiąga roczne obroty przekraczają 6.3 miliardów euro.

Wasz Sklep Spar, to polska firma należąca do The Spar Group Ltd., która będzie zarządzać siecią Spar na licencji udzielonej The Spar Group Ltd. przez Spar International.

Spar to największa na świecie sieć sprzedaży detalicznej produktów spożywczych z ponad 12,7 tys. sklepami na całym świecie. Jej filozofia opiera się na założeniu, że niezależni hurtownicy i sprzedawcy detaliczni mogą osiągnąć więcej dzięki wspólnej pracy niż samodzielnie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.