Starbucks: wybór lokalizacji jest kluczowy

Każdego roku Starbucks uruchamia w Polsce około 5 nowych kawiarni – w sumie mamy ich już ponad 70 w 10 polskich miastach. W okresie wakacyjnym funkcjonują również kawiarnie sezonowe. O wyborze konkretnych lokalizacji opowiada Mateusz Sielecki, który niedawno objął funkcję Prezydenta Starbucks CE.

Firma AmRest jest Partnerem merytorycznym SCF Exhibition&Awards 2020. Tegoroczna wiosenna edycja SCF po raz pierwszy w historii będzie dwudniowa. Targi odbędą się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym na stadionie Legii Warszawa.

W jaki sposób Starbucks decyduje się  na wybór konkretnej lokalizacji?

Mateusz Sielecki: Rynek w Polsce,  w tym szczególnie Warszawa, jest wyjątkowo konkurencyjny. W okolicy naszych kawiarni w centrach miast znajdują się zwykle także lokale innych dużych graczy. Znaczącym czynnikiem decydującym o wyborze konsumentów jest wówczas przywiązanie do marki albo cena. Chociaż czasem wybór spowodowany jest innymi czynnikami –  np. spiesząc się do pracy czy na spotkanie, nie mamy czasu pokonywać kilku kilometrów, by napić się ulubionej kawy. Dlatego z rozmysłem dobieramy nasze lokalizacje naszych kawiarni, tak aby być zawsze „po drodze”, czyli m.in. w centrach handlowych, biurowcach, przy głównych ulicach i na dworcach.

Dzięki obecności w kluczowych miejscach, czyli tam, gdzie natężenie ruchu pieszego jest największe, znaczna część naszych kawiarni jest w stanie obsłużyć więcej transakcji niż niektórzy nasi konkurenci. Dodatkowo nasi Goście mają poczucie, że jesteśmy zawsze dostępni np. kiedy potrzebują  dodatkowej dawki energii czy też chwili wyciszenia przy kawie.

Starbucks jest rozpoznawalny jako marka, która angażuje się w społeczną odpowiedzialność biznesu. Czy nadal będzie to ważny temat w działalności Starbucks?

MS: Chcemy realizować nasze cele biznesowe w sposób odpowiedzialny, dlatego wprowadziliśmy zasady, według których funkcjonujemy każdego dnia. W naszych kawiarniach oferujemy kawę najwyższej jakości, pozyskiwaną z etycznych upraw. Codziennie dbamy o zachowanie najwyższych standardów, promujemy postawy ekologiczne i aktywnie angażujemy się w życie lokalnych społeczności. W naszych kawiarniach oferujemy zniżkę 1 zł na wybrany napój za przyniesienie własnego kubka, zachęcając w ten sposób do korzystania z kubków wielorazowego użytku. Według wewnętrznych danych firmy, w stosunku do 2018 roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła ponad dwukrotnie!  Jednocześnie marka rozpoczęła kolejny etap międzynarodowego konkursu NextGen Cup Challenge, z początkiem roku przedstawiając światu 12 finalistów, którzy do końca 2020 roku mają za zadanie opracować projekt idealnego jednorazowego kubka, który w całości podda się recyklingowi.

W tym roku Starbucks konsekwentnie prowadził działania w duchu idei zero waste, których kluczowym celem było m.in. ograniczenie liczby odpadów generowanych przez kawiarnie. W tym celu w październiku, z okazji Światowego Dnia Żywności, Starbucks został partnerem aplikacji Too Good To Go, której użytkownicy mogą zakupić niesprzedaną żywność w ostatniej godzinie pracy lokali gastronomicznych z minimum 70 proc. zniżką. Dzięki współpracy z Too Good To Go Starbucks w 2019 roku uratował blisko 6 tysięcy paczek, czyli ok. 21 tysięcy produktów (głównie deserów i kanapek). W ten sposób zmniejszyliśmy również  emisję CO2 do atmosfery o ponad 14 ton

Życzymy powodzenia na nowym stanowisku.

MS: Dziękuję! I zapraszam wszystkich do naszych kawiarni. W 2020 roku będzie czekało na  naszych gości jeszcze więcej niespodzianek.

Pierwszą część rozmowy można przeczytać TUTAJ.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.