Forever 21 uratowane za 80 mln dolarów

Amerykańska sieć modowa Forever 21 uniknie bankructwa. Firma została wykupiona przez swoich dwóch największych wierzycieli za ok. 80 mln dolarów.

Simon Property Group i Brookfield Property połączyły siły z Authentic Brands, który jest właścicielem m.in. magazynu Sport Illustrated, i postanowiły uratować markę Forever 21 przed bankructwem. Co więcej, jak donosi The Times, nowi właściciele mają przejąć część zobowiązań amerykańskiej spółki.

Jak donoszą zagraniczne media, na kontach spółki jest obecnie jedynie ok. 5 mln dolarów, a sam czynsz za lokale wyniósł w lutym ok. 24 mln dolarów.

Problemy Forever 21

Amerykańska sieć odzieżowa Forever 21 ogłosiła upadłość we wrześniu 2019 roku. Firma poinformowała wówczas o zakończeniu działalności w 40 krajach, w tym w Kanadzie i Japonii. Przed bankructwem Forever 21 zatrudniała ponad 32 tys. pracowników i posiadała prawie 800 sklepów na całym świecie, również w Polsce.

– Był to ważny i konieczny krok dla zabezpieczenia przyszłości naszej firmy, który pozwoli nam zreorganizować naszą działalność i zmienić pozycję Forever 21 – mówiła w ubiegłym roku Linda Chang, Executive Vice President of Forever 21, Inc.

W Polsce działa siedem sklepów pod marką Forever 21: dwa w Warszawie (Westfield Arkadia, Galeria Północna), a także w Krakowie (CH Serenada), Łodzi (Manufaktura), Wrocławiu (Wroclavia), Poznaniu (Posnania) i Szczecinie (Galaxy Centrum). W Polsce wyłącznym partnerem franczyzowym marki Forever 21 jest Teren Management Europe. Firma ta odpowiada również za rozwój tej sieci  w następujących krajach: w Bułgarii, Czechach, Grecji, Hiszpanii, Polsce, Portugalii, Rumunii, na Słowacji, w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech. Pierwsze sklep tej marki na naszym rynku powstały w 2016 roku. Wówczas otwarto salony w łódzkiej Manufakturze (1 tys. mkw.) oraz w Posnanii (1,7 tys. mkw.). Na początku 2017 roku powstał pierwszy salon w Warszawie. Był on zlokalizowany w Złotych Tarasach. Kolejne były salony w Krakowie i Katowicach.

Historia marki Forever 21

Firma z siedzibą w Los Angeles znana jest z oferowania odzieży i akcesoriów modowych w przystępnej cenie. Grupą docelową marki są młode kobiety. Model sprzedaży opiera się na podtrzymywaniu zainteresowania poprzez codzienne dostawy nowych produktów. Naturalną konkurencją dla Forever 21 są takie sieci jak Primark czy H&M.

Założona w 1984 roku marka Forever 21 prowadzi ponad 820 sklepów detalicznych w ponad 60 krajach, m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, we Francji, w Niemczech, Hongkongu, Indiach, Izraelu, Japonii, Korei Południowej i na Filipinach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.