Sukces Grupy Muszkieterów w 2019 roku

W 2019 roku, szyldy należące do Grupy Muszkieterowie (Intermarche, Netto, Bricomarche, Bricorama, Brico Cash, Roady, Rapid-Brise oraz American Car Wash) odnotowały wzrost obrotów o 2,2 proc. – W 2019 roku, ponownie zanotowaliśmy wzrost obrotów naszych szyldów i dokonaliśmy postępu w zakresie wzmacniania naszych sieci. Doskonałym tego przykładem jest przyłączenie sklepów Bricoramy do pionu Dom i Ogród – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterowie.

– Kontynuujemy również przeprowadzanie głębokich transformacji, koniecznych ze względu na zmiany w handlu i w sposobie konsumpcji, czego przejawem jest metamorfoza naszego pionu Usług Motoryzacyjnych. Działając zgodnie z naszym modelem „Producent & Handlowiec”, opowiedzieliśmy się za bezkompromisowym spojrzeniem na niektóre wyzwania środowiskowe i społeczne, czego przejawem było wdrożenie wskaźnika Franco-Score. Poza tym kontynuowaliśmy inwestycje w modernizację wspólnych narzędzi: naszych fabryk, zintegrowanej logistyki czy systemów informacyjnych. W roku naszej 50. rocznicy powstania dołączyło do nas ponad 200 przedsiębiorców, wierzących w trwałość naszego wyjątkowego modelu oraz skalę naszych możliwości – dodaje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterowie.

Obroty wszystkich krajów wyniosły 41,202 miliarda euro (ze stacjami paliw). Przychody pionu rolno-spożywczego na poziomie 4,129 miliarda euro, zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterowie, który wyniósł w 2019 roku 45,331 miliarda euro.

Kolejny raz, posiadając 3 956 punktów sprzedaży, Grupa Muszkieterowie dowodzi znaczenia niezależnego handlu, który potrafi odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów, pozostając jak najbliżej specyfiki każdego z obszarów. A to dzięki zaangażowaniu swoich 3 045 przedsiębiorców i ich 150 tys. pracowników.

Szyldy spożywcze

Na poziomie całej Grupy, biorąc pod uwagę wszystkie kraje (Belgia, Francja, Polska, Portugalia), Intermarché i Netto wypracowały 27,5 miliarda euro obrotów, nie biorąc pod uwagę stacji paliw (37,2 mld euro wraz ze stacjami). We Francji, na koniec grudnia udziały obu szyldów spożywczych w rynku FMGC i świeże-samoobsługa wynosiły łącznie 15 punktów w skali roku, notują wzrost +0,2 punktu, a ich obroty kształtowały się na poziomie 24,6 miliarda euro bez stacji paliw (33,4 mld euro wraz ze stacjami). We Francji w 2019 roku wzrost obrotu Intermarché o +1,9 proc. (23,5 mld euro bez stacji paliw i 32 mld euro ze stacjami) podkreśla jak bardzo model „Producenta&Handlowca” spotyka się z pozytywną reakcją konsumentów, którzy coraz częściej dostrzegają w nim konkretne korzyści. W 2019 roku również Netto kontynuuje swój rozwój we Francji, osiągając obrót na poziomie 1,12 miliarda euro bez stacji paliw, co oznacza wzrost o +1,5 proc. (+1,3 proc. ze stacjami paliw).

Dom i ogród

W Europie, 3 szyldy Muszkieterów sektora DIY osiągają obrót na poziomie 3,59 miliarda euro. Na arenie międzynarodowej, Bricomarché notuje bardzo duży wzrost obrotu: +8, proc. w Portugalii i +10,7 proc. w Polsce. W 2019 roku we Francji, Bricomarché, Bricorama i Brico Cash są liderem wśród sieci proximity i niezależnych przedsiębiorców. Wspólnie trzy szyldy osiągają obrót w wysokości 2,87 miliarda euro, co stanowi wzrost o +2,6 proc. dla stałej powierzchni, który jest wyższy niż progresja rynku dla stałej powierzchni wynosząca +1,8 proc. (źródło: Unibal/FMB*). Te ponadprzeciętne wyniki (w porównaniu z rynkiem), osiągane trzeci rok z rzędu, wynikają z atrakcyjności punktów sprzedaży oraz ciekawego modelu ekonomicznego. Do tego wyniku przyczyniła się prawie setka nowych przedsiębiorców, która dołączyła do Muszkieterów od momentu integracji z Bricoramą.

* Unibal – we Francji: Krajowy Związek Producentów branży Dom i Ogród
FMB – Federacja sklepów typu Dom i Ogród

Usługi motoryzacyjne

Portfel muszkieterskich szyldów składa się odtąd z 4 komplementarnych marek: centrów samochodowych Roady, punktów usługowych w zakresie naprawy i wymiany szyb Rapid Pare-Brise, myjni American Car Wash oraz, od kilku miesięcy, szyldu specjalizującego się w naprawie dwukołowców i mobilności miejskiej – Izyscoot. Posiadając 146 centrów samochodowych w Europie, z czego 113 we Francji, w 2019 roku szyld Roady osiągnął obrót w wysokości 193 milionów euro bez stacji paliw (240 milionów wraz ze stacjami), notując wzrost +2,7 proc. Szyld American Car Wash, posiadający 28 myjni, notuje wzrost o +10,5 proc., a szyld Rapid Pare-Brise, z 273 centrami wymiany i naprawy szyb pojazdów, o +25 proc. Ostatni z trzech centrów serwisowych Izyscoot został otwarty pod koniec 2019 roku. Ambicją sieci jest kontynuacja rozwoju wszystkich z tych szyldów na terytorium Francji, utrzymując bardzo wysokie wymagania w zakresie doświadczenia klienta w punktach usługowych.

190 tys. nowych mkw.

W 2019 roku, pod banderą Immo Mousquetaires, zostało otwartych 190 tys. mkw. w Europie, z czego 160 tys. mkw.  we Francji. Na terenie Francji, 50 proc. otwarć stanowiły sklepy Sieci Spożywczej, czyli 80 tys. mkw., w tym 26 nowo otwartych punktów sprzedaży oraz 2 hipermarkety odkupione od grupy Casino (w Montauban i Nevers). Sieć Dom i Ogród reprezentuje 78  tys. mkw., w tym 8 nowo otwartych sklepów. Rok 2019 to otrzymane pozwolenia na otwarcie 81 tys. mkw.  pawilonów handlowych oraz 77 tys. mkw.  baz logistycznych.

GRUPA MUSZKIETEROWIE W LICZBACH (na dzień 31.12.2019 r.) :

  • 45,3 miliarda euro obrotu (łącznie ze stacjami paliw)
  • 3 045 niezależnych przedsiębiorców
  • 150 tys,  pracowników
  • 3 956 punktów sprzedaży w Europie, w tym 3 186 we Francji oraz 770 za granicą (320 w Portugalii, 82 w Belgii, 367 w Polsce [+ 1 Bricorama w Gruzji])
  • 3 sieci w 4 krajach :

–    Sieć Spożywcza (2 659 punktów sprzedaży)
–    Sieć Dom i Ogród (850 punktów sprzedaży)
–    Sieć Usług Motoryzacyjnych (447 punktów sprzedaży)

  • 3 956 punktów sprzedaży działających pod 9 szyldami:

–   Intermarché: 2 364 punkty sprzedaży (1 832 we Francji, 249 w Portugalii, 204 w Polsce, 79 w Belgii)
–   Netto: 295 punktów sprzedaży we Francji
–   Bricomarché:  672 punkty sprzedaży w Europie (471 we Francji, 38 w Portugalii, 163 w Polsce)
–   Brico Cash: 36 punktów sprzedaży we Francji
–   Bricorama: 142 punkty sprzedaży (141 we Francji i 1 w Gruzji)
–   Roady: 146 centrów samochodowych (113 we Francji i 33 w Portugalii)
–   American Car Wash: 28 myjni we Francji
–  Rapid Pare-Brise:  273 centra naprawy i wymiany szyb pojazdów (270 we Francji i 3 w Belgii)
–  Izyscoot : 3 centra serwisowe

  • 6 375 424 mkw, powierzchni sprzedaży
  • Agromousquetaires: 4. pion rolno-spożywczy we Francji (klasyfikacja czasopisma branżowego RIA), z 62 zakładami produkcyjnymi.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.