Szykuje się rewolucja w polskim e-commerce. Amazon wchodzi do gry

Dotychczas polscy klienci, którzy chcieli skorzystać z oferty Amazon, musieli robić zakupy na na polskojęzycznej stronie niemieckiego Amazon.de. Wkrótce ma się to zmienić.

Jak donosi najnowsze wydanie Gazety Wyborczej, jeszcze w tym roku amerykański gigant branży e-commerce zamierza uruchomić swoją platformę zakupową na polskim rynku. Zdaniem dziennika, obecnie prowadzone są rozmowy na temat współpracy Amazona i Poczty Polskiej. Według GW, jeśli porozumienie dojdzie do skutku, Poczta miałaby zająć się przesyłkami z polskiej wersji Amazon.com w Polsce i na Ukrainie. Ostateczne rozmowy na ten temat mają się odbyć już w kwietniu 2020 roku. Obie strony nie chcą jednak komentować tych doniesień.

Amazon inwestuje w Polsce od lat

W Polsce Amazon działa od 2014 r. W tym czasie firma wygenerowała w kraju ponad 14 miliardów złotych inwestycji w centra logistyczne, badania i rozwój oraz koszty osobowe. Amazon stworzył ponad 16 tys. stałych miejsc pracy w swoich 7 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach k. Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie k. Szczecina, Bielanach Wrocławskich (gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), Pawlikowicach k. Łodzi i Okmianach k. Bolesławca, w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddziale Amazon Web Services w Warszawie. Obecnie w Gliwicach powstaje kolejne, ósme już, Centrum Logistyki E-Commerce firmy.

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon, jako pierwszy na świecie zaoferował m. in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.