Intersport zmniejsza powierzchnię salonu w białostockim centrum handlowym

Zarząd spółki Intersport Polska S.A. poinformował, że ze względu na planowane prace remontowe od dnia 16 lutego 2020 roku czasowo zamknie sklep w centrum handlowym Alfa w Białymstoku.

Salon po remoncie zostanie również zmniejszony o 242 mkw. Dotychczas sklep miał 882 mkw., a po przeprowadzonej modernizacji będzie miał 640 mkw.

– Zmiana ma na celu poprawę rentowności sprzedaży i obniżenie kosztów stałych prowadzonej działalności. Zakończenie prac remontowych planowane jest w marcu 2020 roku – poinformował zarząd spółki Intersport Polska SA.

W wyniku ww. zmian, od dnia 16 lutego 2020 r. spółka będzie prowadzić działalność w 29 sklepach o łącznej powierzchni sprzedaży 26 125 mkw. tj. o 3,3 proc. mniej w stosunku do stanu na dzień 31.12.2019 r. (było: 30 sklepów o powierzchni 27 007 mkw.).

Przypomnijmy w III kwartale roku obrotowego 2019/2020 tj. od 1 października do 31 grudnia 2019 r., Spółka odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 54,1 mln zł, czyli o 12,2 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 48,2 mln zł) – głównie ze względu na wzrost sprzedaży hurtowej. Sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w III kwartale roku obrotowego 2019/2020 o 44 proc. i stanowiła 7,5 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) w III kwartale roku obrotowego 2019/2020 wyniosły 36,8 mln zł i były niższe o 5,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu. Jednocześnie w tym okresie Spółka poprawiła marżę procentową na sklepach o 3,2 p.p. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: running, pływanie i fitness, zaś największe spadki w kategorii: narciarstwo sprzęt i turystyka.

Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 r. Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 159,6 mln zł, czyli o 19,2 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 133,8 mln zł). Sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 49 proc. i stanowiła 6,2 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

Zmiany w powierzchni sklepów Intersport

Na dzień 10 grudnia 2019 roku łączna powierzchnia sprzedaży 30 sklepów sieci Intersport Polska wynosi ok. 27 tys. mkw. i została zmniejszona o 751 mkw., czyli o 2,7 proc. w stosunku do stanu na dzień 30.06.2019 roku. Optymalizacja powierzchni handlowej ma w najbliższej przyszłości przynieść Spółce realne obniżenie kosztów stałych prowadzonej działalności i wpłynąć pozytywnie na rentowność sprzedaży

Intersport lokuje swoje sklepy w największych centrach handlowych w Polsce, średnia optymalna powierzchnia sklepu wynosi ok. 1 tys. mkw. Grupa Intersport operuje w 43 krajach. Roczna sprzedaż prowadzona w ponad 5562 sklepów zrzeszonych pod szyldem Intersport kształtuje się na poziomie 11,6 mld euro łącznie z podatkiem VAT.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.