Zalando otworzyło trzecie centrum logistyczne w Polsce

Magazyn w Głuchowie k. Łodzi będzie obsługiwał dostawy dla klientów ze wszystkich rynków, a w szczególności z Polski, Niemiec, Austrii i Czech.

Zalando, wiodąca europejska platforma modowo-lifestyle’owa, oficjalnie otworzyło swoje trzecie centrum logistyczne w Polsce. Inwestycja to ważny kamień milowy w rozwoju sieci logistycznej Zalando. Rosnącą bazę klientów będą obsługiwać już dwa polskie centra logistyczne, dodatkowo magazyn w Olsztynku zajmuje się realizacją zamówień Zalando Lounge.

Centrum logistyczne o powierzchni 130 tys. mkw.

Centrum w Głuchowie o powierzchni 130 tys. mkw. to jeden z największych obiektów logistycznych w Polsce. Wyposażony został – podobnie jak drugi polski magazyn Zalando w Szczecinie – w najnowocześniejsze rozwiązania intralogistyczne, w tym dwie pięciopoziomowe wieże wysokiego składowania, które mogą pomieścić do kilkunastu milionów sztuk towaru. Wysoki poziom automatyzacji zapewniają cztery sortowniki marki “Optimus Sorters”, które sortują produkty pod konkretne zamówienie.

Centrum jest zarządzane przez zewnętrznego podwykonawcę – DHL Supply Chain – który na potrzeby obsługi obiektu zatrudnia aktualnie około 1200 pracowników. W dłuższej perspektywie DHL Supply Chain zamierza stworzyć około 2500 miejsc pracy. Obiekt będzie obsługiwał zamówienia głównie z Polski, Niemiec, Austrii i Czech.

– Wraz z ogólnym rozwojem Zalando, stale rośnie nasza sieć logistyczna. Cieszymy się, że dołącza do niej Głuchów, ponieważ wesprze nas w zaspokajaniu potrzeb naszych klientów. Wraz z naszym zaufanym partnerem – DHL – z pewnością będziemy kontynuować świadczenie najwyższej jakości usług, które nasi klienci już poznali i których od nas oczekują – mówi Neil Bennett, Director Warehouse Operations w Zalando.

Czynnikami, które zadecydowały o wyborze Głuchowa jako lokalizacji dla centrum logistycznego Zalando w Polsce, były przede wszystkim: wysoki potencjał zatrudnienia, dobre położenie geograficzne i infrastruktura z bezpośrednim dostępem do dróg ekspresowych 1 i 12. Duży wpływ na decyzję miała również bardzo dobra współpraca z samorządem gminy Tuszyn, oparta na wzajemnym zaufaniu i szacunku dla regionu.

Zalando: 17 rynków, 29 mln klientów

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 29 milionów klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Najważniejszym celem jest sprawienie, aby platforma była pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie – tak zwany “starting point for fashion”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.