100 nowych sklepów Biedronka w Polsce

Jeronimo Martins zapowiada dynamiczny rozwój sieci sklepów Biedronka. Tylko na 2020 rok zaplanowano otwarcie 100 nowych punktów, z czego około 40 proc. sklepów otwartych będzie w mniejszym formacie.

Sieć sklepów Biedronka regularnie się powiększa. W minionym roku urosła o 102 punkty handlowe, dzięki czemu 2019 rok zamknęła liczbą ponad 3 tys. lokalizacji. Na inwestycje wydano wówczas 388 mln euro. W 2020 otwartych zostanie 100 kolejnych sklepów, a 250 istniejących zostanie zmodernizowanych.

Jeronimo Martins inwestuje także w sklepy Hebe. Na 2020 rok zaplanowano otwarcie 50 drogerii. To o 7 więcej punktów niż w roku ubiegłym.

Wyniki finansowe

Jak informuje Jeronimo Martins, sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2019 roku do 12,62 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku w euro o 7,9 proc., a w walucie lokalnej o 8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 5,8 proc. Firma zaznacza, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej. W 2020 roku liczba niehandlowych niedziel wzrośnie o kolejnych 7, co w opinii spółki będzie miało negatywny wpływ na sprzedaż.

W czwartym kwartale 2019 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 3,38 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 10,6 proc., a w walucie lokalnej o 10,3 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,7 proc. Sprzedaż w drogeriach Hebe wyniosła w 2019 roku 259 mln euro, czyli wzrosła w tej walucie o 24,9 proc. W samym czwartym kwartale przychody Hebe wyniosły 79 mln euro, co oznacza wzrost rdr o 24,6 proc. Sieć Biedronka w 2019 roku zanotowała wzrost wyniku EBITDA o 7,9 proc. rdr, do 918 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 7,3 proc.

Grupa Jeronimo Martins zwiększyła przychody w zeszłym roku 7,5 proc., do 18,6 mld euro. Sprzedaż porównywalna wzrosła w tym okresie o 5,3 proc. W czwartym kwartale przychody wzrosły rdr o 9,7 proc. i wyniosły 4,98 mld euro. EBITDA grupy wzrosła w całym 2019 roku o 8,9 proc., do 1,045 mld euro, a w czwartym kwartale wzrost sięgnął 15 proc. i wyniósł 288 mln euro. Zysk netto grupy przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w 2019 roku 433 mln euro, co oznacza wzrost o 7,9 proc. W trzech ostatnich miesiącach zeszłego roku zysk grupy zwiększył się o 19,7 proc., do 130 mln euro.

W 2020 roku łączne wydatki inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins mają sięgnąć 700-750 mln euro. Środki zostaną przeznaczone m.in. na otwarcie ok. 100 sklepów na Biedronka w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.