McDonald’s szuka nowych franczyzobiorców

– Prowadź własną restaurację McDonald’s i miej realny wpływ na rozwój swojej kariery. Zyskaj niezależność i weź udział w naszym wspólnym sukcesie – takimi hasłami sieć McDonald’s zachęca potencjalnych franczyzobiorców do współpracy.

Aktualnie sieć organizuje trzy spotkania dla przyszłych partnerów – w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. Spotkania informacyjne mają się odbyć 2 marca o godz. 18 w Hotelu Mercure przy ul. Złotej w Warszawie, 3 marca o godz. 17:30 w hotelu Mercure przy ul. Jana Heweliusza w Gdańsku i 9 marca br. o godz. 18:00 w hotelu Campanile przy ul. Ślężnej we Wrocławiu.

– McDonald’s to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie, a nasza oferta franczyzy oparta jest na sprawdzonym modelu biznesowym, który od wielu lat gwarantuje sukcesy. Jako nasz franczyzobiorca otrzymasz wszechstronne szkolenie, doradztwo na każdym etapie współpracy i profesjonalne wsparcie w prowadzeniu restauracji. Zapewnimy ci również zaufanych dostawców, ze współpracy z którymi jesteśmy szczególnie dumni – zachęca zarząd sieci.

Jak wygląda droga do franczyzy restauracji McDonald’s?

Czas trwania procesu rekrutacji i przygotowania do wejścia do systemu McDonald’s zależy od dostępności i zaangażowania kandydata. Przeciętnie zajmuje dwanaście miesięcy, z czego przez około dziewięć miesięcy kandydat szkoli się w restauracji.

McDonald’s udziela franczyzy wyłącznie osobom fizycznym. Zasadniczo umowa franczyzy zawierana jest na 20 lat, choć w zależności od okoliczności okres jej obowiązywania może być krótszy. Każda umowa franczyzy dotyczy jednej restauracji. Wyszukiwaniem miejsc na nowe restauracje i ich budową zajmuje się wyłącznie McDonald’s. Franczyzobiorca jest operatorem restauracji i co do zasady nie jest właścicielem nieruchomości, w której prowadzi restaurację. Franczyzobiorca natomiast osobiście zarządza swoją restauracją.

Franczyza jest odpłatna, wiąże się z koniecznością poniesienia wydatków jednorazowych oraz opłatami miesięcznymi przez cały okres trwania umowy. Koszt zakupu wyposażenia restauracji wynosi od 3 mln zł do 4,8 mln zł. Koszty początkowe – jednorazowe to środki własne w kwocie minimum 1,8 mln złotych w całości przeznaczone na franczyzę restauracji. Wstępna opłata licencyjna to 45 tys. dolarów, a kaucja gwarancyjna to 15 tys. dolarów. Wydatki te, jak informuje franczyzodawca, mogą być finansowane wyłącznie z dwóch źródeł, tj. środków własnych (minimum 40 proc.) i kredytu bankowego (maksymalnie 60 proc.). Franczyzobiorca występuje o kredyt do banku we własnym imieniu na podstawie złożonej przez McDonald’s oferty franczyzy.

Obecnie w Polsce działa ponad 400 restauracji sieci, które zatrudniają blisko 25 tys. osób. Ponad 360 z nich to obiekty prowadzone przez ok. 70 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s. Restauracje sieci w zależności od lokalizacji mają od kilkudziesięciu mkw. (lokale w strefach food court) do kilkuset mkw. (lokale wolnostojące). McDonald’s Polska działa na polskim rynku od 1992 roku. Pierwszą restaurację otwarto w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.