iMall: wyjątkowe korzyści dla centrów handlowych

Szereg benefitów i wygodnych rozwiązań usprawniających zarządzanie centrum handlowym – tak w skrócie można opisać aplikację iMall, która powoli podbija w Polsce branżę retail. O najważniejszych funkcjonalnościach, korzyściach i działaniu iMall, rozmawiamy z Moniką Bednorz z Me & My Friends – Project Managerem projektu.

O konkretnych funkcjonalnościach i benefitach, jakie daje najemcom oraz dyrektorom aplikacja iMall, będzie można dowiedzieć się więcej podczas wiosennej edycji corocznych targów Shopping Center Forum.

iMall to innowacyjne narzędzie, które ma szansę zrewolucjonizować branżę handlową. Skąd w Me & My Friends pomysł na zrealizowanie tego projektu?

Monika Bednorz: Obserwując rozwój sektora proptech i rozmawiając z naszymi partnerami, zauważyliśmy, że zmiany społeczne i technologiczne generują nowe wyzwania związane z zarządzaniem obiektami handlowymi. Rosnące oczekiwania klientów końcowych, wieloetapowe procesy wewnętrzne, konieczność gromadzenia licznych danych oraz szeroka społeczność najemców i pracowników potrzebujących sprawnej komunikacji – to wszystko tworzy wiele potrzeb i komplikuje codzienną pracę centrów handlowych. Postanowiliśmy wykorzystać wieloletnie doświadczenie i umiejętności zespołu Me & My Friends, by stworzyć narzędzie użyteczne i intuicyjne, które rzeczywiście usprawni funkcjonowanie obiektów handlowych. No i się udało.

Mówiąc o pracownikach centrów handlowych, kogo ma Pani na myśli?

Monika Bednorz, Me & My Friends, Project Manager projektu iMall

MB: Wszystkich zaangażowanych w działanie danego obiektu. iMall posiada funkcjonalności dedykowane zarówno dyrektorom centrów handlowych, jak i najemcom, pracownikom serwisowym i ochronie. Zapewnienie dostępu do aplikacji wszystkim podmiotom było dla nas istotne. Pracując z wieloma klientami z różnych branży, przekonaliśmy się, że to właśnie sprawna komunikacja w organizacji jest podstawą sukcesu. Dlatego ważny był dla nas płynny przepływ informacji, który poprawi relacje i skróci czas procesów wewnętrznych.

Wspomniała Pani o funkcjonalnościach – proszę opowiedzieć o nich coś więcej. Jak usprawniają pracę?

MB: Funkcjonalności iMall można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza dotyczy procesów, które są najważniejsze dla sprawnego i bezpiecznego działania obiektu. Jest to na przykład moduł awizacji, czyli przyjmowania i zgłaszania zawiadomień o dostawach zewnętrznych. Dotychczas gdy najemca potrzebował dostawy towaru czy wizyty usługodawcy spoza centrum handlowego, musiał przygotować pismo, przekazać dokumenty dyrektorowi obiektu i czekać na decyzję. W iMall wystarczy wypełnić formularz w aplikacji, dodać załączniki i wysłać prośbę. Zajmuje to zdecydowanie mniej czasu. Najemca w każdej chwili może sprawdzić czy uzyskał zgodę, a dyrektor ma wszystkie awizacje uporządkowane w jednym miejscu, dzięki czemu może decydować o ich statusie także będąc poza biurem.

Kolejną istotną funkcją jest dodawanie i monitorowanie bieżących zgłoszeń. Dyrektor dodając jeden komunikat może poinformować wszystkich najemców o przerwie w dostawie prądu czy planowanych pracach serwisowych. Najemcy mogą zgłaszać bieżące usterki i sprawdzać ich status. Znów oszczędzamy czas i zapewniamy szybką wymianę informacji.

Dalej mamy opcję rezerwowania powierzchni marketingowych. W aplikacji dostępna jest lista wszystkich nośników reklamowych, które najemcy mogą wynająć w danym centrum handlowym. Trzeba wybrać nośnik, termin, dokonać rezerwacji i monitorować jej status. Dyrektor wszystkie prośby ma zebrane w jednym miejscu, dzięki czemu zarządzanie nimi jest naprawdę proste.

Następne moduły to Przeglądy i Raporty Finansowe. Oba dedykowane dyrektorom obiektów. W pierwszym dostępne są wszystkie ważne informacje o przeglądach i naprawach. Drugi natomiast kumuluje raporty finansowe przygotowane przez najemców. Dzięki temu zarządzający obiektem ma szybki dostęp do uporządkowanych danych i oszczędza czas, który poświęciłby na przeglądanie obszernych dokumentacji.

W iMall mamy też opcję SOS. W razie zagrożenia, każdy użytkownik, może wezwać pomoc z poziomu aplikacji, także w formie “cichego alarmu”. Narzędzie łączy się z odpowiednimi służbami informując o potrzebie interwencji.

Jeszcze funkcje wspierające komunikację i tworzenie społeczności, czyli wygodny czat, który umożliwia wysłanie wiadomości do dowolnego pracownika obiektu, oraz kalendarz, za pośrednictwem którego można umawiać spotkania na linii dyrektor – najemcy/pracownicy.

A druga grupa funkcjonalności?

MB: To funkcjonalności, które zapewniają komfort użytkowania i bycie na bieżąco z tym co dzieje się w obiekcie. Mowa tu o kompletnej liście kontaktów czy powiadomieniach i wiadomościach push, które alarmują o akcjach dotyczących danego użytkownika. Dzięki temu nikt nie przegapi nowej wiadomości, zawiadomienia o awizacji czy zmiany statusu zgłoszenia. Taką funkcją jest też tablica ogłoszeń związanych np. z promocjami w sklepach lub świątecznymi eventami.Warto wspomnieć o możliwości zmiany wyglądu aplikacji – wyjściowy design nie musi podobać się wszystkim użytkownikom, dlatego każdy może zmienić szatę graficzną aplikacji. To nic wielkiego, a buduje pozytywne doświadczenia userów. Komfort pracy z iMall podnosi też możliwość korzystania z aplikacji na różnych urządzeniach: smartfonach, tabletach czy komputerach.

Całą rozmowę będzie można przeczytać w marcowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.