Saloniki Kolportera z wyższym obrotem

O blisko 8 proc. wzrosły w 2019 roku średnie obroty saloniku Kolportera, w stosunku do poprzednich 12 miesięcy. W porównaniu z rokiem 2017 to już wzrost o ok. 17 procent.

Wzrost obrotów Kolporter zanotował w swojej sieci praktycznie we wszystkich grupach produktowych. Najbardziej znaczący – w artykułach tytoniowych (o ponad 11 proc. w 2019 r. w stosunku do 2018 r.) i prasie (o ponad 8 proc. rok do roku).

– Oczywiście cieszy nas, że kolejny rok z rzędu notujemy wzrost obrotów. Zwłaszcza że w znaczący sposób rośnie on w grupach asortymentowych, charakterystycznych dla naszych punktów. Wzrost obrotów ze sprzedaży prasy to z jednej strony efekt szerokiej oferty prasowej w salonikach, z drugiej – dość dynamicznego rozwoju tej oferty, pojawiania się nowych propozycji wydawniczych. Chodzi nie tylko o nowe czasopisma, ale także np. różnego rodzaju kolekcje, przygotowywane przez wydawców – mówi Dariusz Materek, przedstawiciel sieci Kolporter.

– Dbamy o to, żeby w naszej sieci były dostępne wszystkie nowości wydawnicze, tak aby klient miał pewność, że to właśnie w saloniku będzie mógł kupić poszukiwany tytuł, dodatek czy kolejną część kolekcji. Dodatkowo dbamy również oczywiście o odpowiednią ekspozycję prasy, wspólnie z wydawcami prowadzimy również różnego rodzaju działania promocyjne. To przynosi wyraźne efekty – dodaje Dariusz Materek.

800 Saloników Kolportera i Top-Press

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w naszym kraju. Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Kolporter jest właścicielem sieci około 800 Saloników Kolportera i salonów Top-Press. Średnia powierzchnia lokali to ok. 20-30 mkw. Firma zajmuje się dystrybucją prasy i zarządzaniem własną siecią handlową.

Saloniki Kolportera i salony Top-Press to samoobsługowe punkty handlowe, oferujące m.in.: prasę, książki, papierosy, słodycze, leki OTC, kosmetyki, zabawki. W punktach sieci dostępne są również usługi: opłacanie rachunków, doładowania liczników energetycznych, przyjmowanie zakładów Totalizatora Sportowego, sprzedaż biletów na mecze oraz imprezy kulturalne. W salonikach znaleźć można blisko 700 produktów. Rocznie spółka obsługuje niemal 60 mln klientów. Posiada 30 proc. udziału w rynku porównywalnych formatów sprzedaży.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.