[WYWIAD] Kodano Optyk poszukuje lokalizacji pod nowe salony

Aktualnie poszukujemy lokalizacji w przedziale 50-100 mkw. W przypadku lokalizacji dla salonu typu MegaStore w Warszawie – metraż wynosi od 150 do 200 mkw. Interesują nas przede wszystkim miasta wojewódzkie i duże centra handlowe – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Karol Kożusznik, Kierownik ds. Rozwoju Soczewkomatów oraz salonów Kodano Optyk.

Firma Szkla.com, właściciel sieci salonów Kodano oraz Soczewkomatów, będzie wystawcą SCF Exhibition&Awards 2020. Tegoroczna edycja Forum jest wyjątkowa – po raz pierwszy będzie dwudniowa. Odbędzie się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i chcą robić zakupy w miłej atmosferze i otoczeniu. To sprawia, że sieci handlowe muszą przykładać coraz większą wagę do wyglądu swoich salonów. Czy w Waszej branży ten trend również jest widoczny?

Karol Kożusznik: Zdecydowanie. Design wnętrza oraz pozytywne doświadczenie zakupowe klienta salonu optycznego są bardzo mocno skorelowane z szansą na jego finansowy sukces. Po ostatnich zmianach, które doprowadziły do utrwalenia głównych zasad konceptu Kodano Optyk, mamy na to twarde dowody. Nasze wnętrza stały się eleganckie, ale nadal przystępne również dla klienta o lżejszym portfelu. Projektując nowe wnętrza kierował nami przede wszystkim komfort klienta, nieprzesadzony marketing, oraz estetyka.

Karol Kożusznik, Kierownik ds. Rozwoju Soczewkomatów oraz salonów Kodano Optyk

W jaki sposób budujecie, wspomniane przez Pana, pozytywne doświadczenie zakupowe klienta?

KK: W lokalach, które są do tego przystosowane, staramy się pokazywać część zazwyczaj niewidoczną dla klientów, czyli szlifiernię, gabinet badań – to drugie prezentujemy np. w Galerii Słonecznej w Radomiu. Wprowadziliśmy również indywidualnie opracowany proces preselekcji okularów pozwalający skrócić do minimum wybór właściwej pary okularów.

Porozmawiajmy o konkretach. Jakiej wielkości lokali poszukujecie i jakie lokalizacje najbardziej Was interesują?

KK: Aktualnie poszukujemy lokalizacji w przedziale 50-100 mkw. W przypadku lokalizacji dla salonu typu MegaStore w Warszawie – metraż wynosi od 150 do 200 mkw. Interesują nas przede wszystkim miasta wojewódzkie, duże centra handlowe – lokalizacje blisko kas sklepowych, przy mocnych wejściach. Rozważymy jednak każdą propozycję. Warto dodać, że ciągle poszukujemy także lokalizacji dla Soczewkomatów. Tylko w tym roku chcemy postawić 50 kolejnych maszyn.

W jakim stopniu rozwój kanału e-commerce wpływa na rynek w Waszym segmencie? Czy w dłuższej perspektywie wpłynie to na zmianę strategii jeżeli chodzi o sieć salonów stacjonarnych?

KK: Okulary to bardzo specyficzny produkt. Na ten moment trudno jest sobie wyobrazić masową migrację klientów do online, choć takich klientów jest już mnóstwo – widzimy to po wynikach sklepu kodano.pl. Badamy trendy, śledzimy sytuację na rynku, ale uważam, że zmniejszanie powierzchni salonów w każdym scenariuszu przełoży się na spadek sprzedaży. Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie liczby salonów, ale nie pomniejszanie ich powierzchni.

Na popularności zyskuje ostatnio usługa click&collect, która niejako łączy e-commerce z siecią stacjonarną. Czy takie rozwiązanie jest dostępne w Waszych sklepach?

KK: Usługa ta dostępna jest zarówno na kodano.pl jak i szkla.com – klient może odebrać okulary/soczewki/akcesoria w salonie Kodano Optyk kupując je online. Nie jest to jednak dominująca forma dostawy.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Informacje o firmie Szkla.com

Liczba salonów: 17

Średnia powierzchnia salonu: 50-100 mkw.

Średnia powierzchnia MegaStore: 150-200 mkw.

Liczba Soczewkomatów: 50

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.