Drugi lokal White Bear Coffee w Białymstoku

W stolicy Podlasia powstaje druga kawiarnia lubianej przez białostoczan marki the White Bear Coffee. Otwarcie lokalu zaplanowano na 29. lutego. Lokal ma ok. 30 mkw. powierzchni.

– Kiedy zaczęliśmy rozważać otwarcie drugiego lokalu, zrobiliśmy mini sondę konsumencką dotyczącą tego jak ma wyglądać i co powinno w nim być. Wydaje się, że wszystkie postulaty udało się spełnić  – mówi Urszula Olechno współwłaścicielka marki. – Kawiarnia jest większa, ma dostęp do dużego parkingu, a wystrój i oferta skrojone są pod potrzeby całej rodziny. Także dzieci znajdą tu coś specjalne dla siebie.

Pierwszy lokal the White Bear Coffee powstał w lipcu ubiegłego roku i działa przy ul Sienkiewicza 6. Jego sukces spowodował, że właściciele zaczęli myśleć o kolejnym. Nowa kawiarnia otwarta będzie w szybko rozwijającym się rejonie miasta, gdzie jest jeszcze niedosyt tego typu lokali – przy ul. Żelaznej 7, ale łatwiej do niej dotrzeć od ul. Legionowej (znajduje się na tyłach kościoła św. Anny). Przy stolikach zmieści się ponad 30 osób. Dominującym motywem w aranżacji lokalu są  białe niedźwiedzie. Ale na tapetach w żywym zielonym kolorze można też dostrzec egzotyczne ptaki. Dla dzieci przygotowany został specjalny domek zabaw. Obok niego stoi kanapa dla rodziców.

Oferta White Bear Coffee

W ofercie kawiarni poza kawą można zamówić proste przekąski: kanapki, granole, ciasta, owsianki, świeżo wyciskane soki.

– Podstawą menu ma być jednak kawa. Dysponujemy własną palarnią, więc gwarantujemy, że będzie to kawa w najlepszym gatunku, z  segmentu Coffee Speciality, świeżo palona. Klient będzie mógł wybrać i ziarno i sposób parzenia, np.: z ekspresu ciśnieniowego lub przelewowego. Lokal na Żelaznej będzie też pełnił funkcje sklepu z kawą. Zwiększyliśmy więc asortyment z naszej palarni, a nowością będzie możliwość zakupu kawy oraz zmielenie jej na miejscu w specjalnym  gastronomicznym młynku – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel marki i szef firmy specjalizującej się w kawie Mobilny Barista.

W lokalu będzie też można kupić paczkowaną kawę z białostockiej rzemieślniczej palarni the White Bear Coffee Roasters oraz akcesoria do jej parzenia.

Sieć White Bear Coffee od początku swej działalności jest w grupie lokali wspierających ekologiczną rewolucję w gastronomii. Kawy są pakowane w tekturowe pudełka z papieru z odzysku. Napar na wynos podaje się w kubkach ze skrobi kukurydzianej (ulega biodegradacji w ciągu kliku miesięcy). W lokalu nie ma plastikowych słomek czy mieszadełek. Są tylko z drewna albo papieru. Ekomaniaków zadowoli również kącik z meblami z kartonu.

– Od początku wprowadzamy też zasadę, że kto przychodzi ze swoim własnym naczyniem – kubkiem czy termosem – dostaje kawę na wynos z rabatem – dodaje Marcin Zalewski. – Chcemy w ten sposób premiować odpowiedzialne podejście do kwestii jednorazówek i śmieci.

Franczyza The White Bear Coffee

The White Bear Coffee w założeniu ma być siecią kawiarni rozwijającą się w systemie franczyzowym. Stworzyły ją dwie rozpoznawalne na rynku marki: Koku Sushi i Mobilny Barista. Drugi lokal będzie  sprawdzianem czy opracowane procedury ponownie zadziałają bezbłędnie.

– Jesteśmy w  trakcie dopinania całego systemu franczyzowego, w fazie precyzowania ostatnich szczegółów – zdradza Urszula Olechno. –  Mamy już trzech partnerów z zachodniej Polski, którzy są gotowi zainwestować w Miśki. Ale chcemy ruszyć z franczyzą, kiedy będziemy na 100 proc. pewni, że wszystko działa jak w zegarku.

Model biznesowy skierowany jest do przedsiębiorców chcących uruchomić lokal w miastach miast liczących od 30 tys. do 150 tys. mieszkańców.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.