[WYWIAD] 500. restauracja Pizza Hut na horyzoncie

Pizza jest jednym z ulubionych dań w Europejczyków a restauracje Pizza Hut serwują ją od dziesiątek lat. O sukcesach i wyzwaniach znanej sieci restauracji opowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Maciej Mausch, Prezydent Pizza Hut odpowiedzialny za europejskie rynki AmRest.

Firma AmRest jest Partnerem merytorycznym SCF Exhibition&Awards 2020. Tegoroczna wiosenna edycja SCF po raz pierwszy w historii będzie dwudniowa. Targi odbędą się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym na stadionie Legii Warszawa.

Jak Pizza Hut buduje swoją pozycję na rynku europejskim? Które wydarzenia były według Pana najważniejsze dla marki w 2019 roku?

Maciej Mausch: W 2019 roku otworzyliśmy prawie 70 restauracji, na rynkach gdzie operatorem jest AmRest (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rosja, Armenia, Azerbejdżan, Francja, Niemcy). Bardzo wysokie tempo wzrostu stawia nas w ścisłej czołówce najbardziej dynamicznie rozwijających się marek restauracyjnych w Europie. Tak szybki rozwój pozwala dotrzeć z naszą ofertą do większej grupy gości. Coraz głębsza penetracja rynku to nie jest nasz jedyny cel, stabilny wzrost możliwy jest dzięki spełnianiu oczekiwań naszych gości, stąd kluczowe jest dla nas udoskonalanie standardów operacyjnych, które przekładają się na szybkość obsługi oraz jakość i smak naszych dań.

Maciej Mausch, Prezydent Pizza Hut odpowiedzialny za europejskie rynki AmRest

Priorytetowym wskaźnikiem, który obserwujemy cyklicznie jest ocena poziomu naszych usług. W 2019 roku osiągnęliśmy rekord w ilości pozytywnych i bardzo pozytywnych ocen. Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Pizza Hut było wprowadzenie w Europie Środkowo -Wschodniej nowego ciasta San Francisco. Dzięki naturalnym procesom fermentacyjnym ciasto jest bardzo lekkie i chrupiące, znane miłośnikom pizzy na całym świecie trafiło doskonale w gusta naszych gości i precyzyjnie wpisuje się w globalne trendy kulinarne. Cieszą mnie bardzo pozytywne opinie dotyczące ciasta San Francisco wyrażone zarówno w badaniach panelowych, rozmowach z gośćmi w restauracjach oraz w wynikach sprzedaży, które przewyższyły nasze oczekiwania. Po sukcesie San Francisco w Europie Środkowo-Wschodniej planujemy wprowadzenie oferty na pozostałe rynki.

Z którego osiągnięcia jest Pan najbardziej dumny?

MM: Wiele wydarzeń w naszej marce to powód do satysfakcji: dynamiczny wzrost wyników finansowych, pozytywne opinie gości, otwarcia nowych restauracji, intensywnie rosnące zaangażowanie pracowników mierzone wskaźnikiem retencji, uznanie właścicieli powierzchni handlowych. Jeśli miałbym wybrać jedną rzecz, to uważam że doskonałym podsumowaniem naszych osiągnięć jest ogromne zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców. W 2019 roku po raz pierwszy zaprosiliśmy do współpracy partnerów na wybranych rynkach i zainteresowanie zdecydowanie przerosło nasze oczekiwania. To potwierdza ogromną siłę marki oraz jej potencjał biznesowy.

AmRest  jest operatorem prawie 490 restauracji Pizza Hut w Europie. Kiedy 500 restauracja?

MM: W 2020 roku planujemy kontynuować dynamiczny wzrost, utrzymując najwyższe jego tempo w Europie Środkowo-Wschodniej, niemniej nadal będziemy rozwijać rynki Europy Zachodniej. O pięćsetnej restauracji Pizza Hut poinformujemy w odpowiednim czasie.

AmRest prowadzi już restauracje franczyzowe Pizza Hut między innymi we Francji, Niemczech czy Rosji. Pod koniec zeszłego roku firma rozpoczęła poszukiwanie franczyzobiorców także w  Polsce. Jak przygotowaliście się Państwo do wprowadzenia tego systemu?

MM: Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu franczyzy. W Europie Zachodniej i Rosji Pizza Hut współpracuje z partnerami od wielu lat. AmRest ma ekspertyzę franczyzodawcy także w obrębie innych marek takich jak: La Tagliatella, Bacoa, Sushi Shop, Blue Frog. Nasza wiedza w tym obszarze pozwoliła na skuteczne uruchomienie procesu rekrutacji potencjalnych franczyzobiorców.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Całą rozmowę można przeczytać w marcowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.