15 nowych otwarć pod marką Tifo

– Tylko w minionym roku otworzyliśmy 15 nowych punktów i relokalowaliśmy 5 placówek – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Dominik Bury, Prezes zarządu spółki Tifotex, który jest właścicielem sieci salonów Tifo Polska Sieć Odzieżowa.

Retailnet.pl: – Tifo to marka, która na rynku działa od 2012 roku. Jak przez ten czas zmieniła się sytuacja w branży retail w Polsce? Czy zmiany społeczne, kulturowe, prawne wpływają pozytywnie na Państwa rozwój?

Dominik Bury, Prezes zarządu spółki Tifotex: – W tym czasie polski rynek retail zmienił się diametralnie. Branża odzieżowa bardzo mocno się rozwija, co z jednej strony daje klientom ogromny wybór produktów, a z drugiej jest dużym wyzwaniem dla właścicieli sieci, którzy muszą nadążać za ciągle zmieniającymi się potrzebami klientów i oferować im coraz modniejsze artykuły. Widoczny wzrost wynagrodzeń i programy społeczne takie jak 500+, pozytywnie wpłynęły na wzrost naszych obrotów. Nie zaszkodziły nam także zmiany prawne ograniczające handel w niedziele. Niehandlowe niedziele wpłynęły negatywnie na wynik finansowy placówek zlokalizowanych w galeriach handlowych w pierwszym okresie, jednak wraz z upływem czasu zauważyliśmy iż ruch niedzielny rozłożył się na pozostałe dni tygodnia, natomiast  nie dotknęły punktów w mniejszych miejscowościach, które otwarte są od poniedziałku do soboty.

Z jaką liczbą sklepów Tifo zamknęli Państwo 2019 rok? 

– Cały czas prężnie się rozwijamy. Od początków działalności, czyli od 2012 roku udało się nam zbudować sieć 82 sklepów Tifo w całym kraju. Tylko w minionym roku otworzyliśmy 15 nowych punktów i relokalowaliśmy 5 placówek. W grudniu otworzyliśmy salon w Złotowie, w listopadzie – w Gostyninie i Wrześni, a w październiku – w Nowym Mieście Lubawskim. Z kolei na przełomie roku relokowaliśmy sklep w Nidzicy.

Na ile – Pana zdaniem – sklepów jest jeszcze miejsce w Polsce? Jakie są Państwa założenia ekspansji? 

– Myślę, że jest miejsce na wiele nowych sklepów pod naszym szyldem. Obserwując rynek utwierdzamy się w przekonaniu, że ekspansja musi zostać utrzymana na podobnym poziomie. I takie też mamy plany. Szukamy lokalizacji w obiektach handlowych, które skupiają ruch klientów oraz w ścisłych centrach miast. Jesteśmy zainteresowani lokalami o powierzchni od 120 do 200 mkw., z czego sala sprzedaży musi wynosić około 95 proc. powierzchni. 

Jak ocenia Pan konkurencję na rynku? Czym wyróżnia się sieć Tifo?

– Staramy się nie oceniać konkurencji, jednak oczywiście na bieżąco śledzimy, to co dzieje się w branży. Od samego początku naszym głównym założeniem było posiadanie w ofercie maksymalnie dużej liczby polskich produktów oraz utrzymanie wysokiej jakości przy atrakcyjnej cenie produktu. To wszystko stało się naszym wyróżnikiem i pozwala nam z powodzeniem się rozwijać.

Jakie obecnie wyzwania przed Państwem stoją? 

– Głównym wyzwaniem jest utrzymanie założonego tempa rozwoju w 2020 roku przy uwzględnieniu wszelkich ekonomicznych zmian, takich jak kontrola rentowności istniejących sklepów i optymalizacji działalności operacyjnej. Ponadto w 2020 roku planowane jest uruchomienie kanału e-commerce w celu dotarcia do szerszego grona klientów.

Rozmawiała: Ewelina Zezula

***

Firma Tifotex właściciel sieci Tifo – Polska Sieć Odzieżowa powstała w lutym 2012 roku, zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży i akcesoriów tekstylnych, domowych oraz galanteryjnych. Sprzedaż realizowana jest tylko przez sklepy stacjonarne. O ofercie promocyjnej klienci mogą również dowiedzieć się na stronie internetowej firmy: www.tifo.com.pl oraz na portalach społecznościowych, gdzie spółka posiada swoje oficjalne konta.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.