Jak wykorzystać Digital Signage w restauracji

Obraz mówi więcej, niż tysiąc słów – szczególnie w branży gastronomicznej. By pobudzić apetyt swoich gości, restauratorzy często sięgają po menu board’y, które pełnią rolę „wirtualnej degustacji” – wyświetlając działające na wyobraźnię zdjęcia i video potraw, promocji, nowości w menu. Jednak jak zaprojektować dobrą komunikację w restauracji, która trafi w smak gościa – i przełoży się na wzrost sprzedaży? Eksperci z firmy Solix pokazują, jak wdrożyć skuteczne rozwiązanie Digital Signage – dostosowane do potrzeb konkretnej restauracji.

Solix jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2020. Z ekspertami firmy będzie można spotkać się przy stoisku 2.4

Digital Menu Board

Przed zamówieniem gotowego rozwiązania ważne aby zadać sobie pytanie, co chcemy osiągnąć wdrażając taką technologię? Najczęściej jest to chęć zmiany papierowej wersji na cyfrową i w tym miejscu przygoda z Digital Signage dopiero się zaczyna.

Na co zwrócić uwagę:

•       Monitor, nie telewizor – jest to już dość powszechna wiedza, ale nadal tworzone są rozwiązania oparte o telewizory, które wybierane są głównie ze względu na oszczędność pomijając cechy, które mogą generować koszty w przyszłości, jak np.:

1.            Czas pracy – telewizory nie są przystosowane do pracy ciągłej. Monitory są najczęściej tworzone w dwóch trybach 16h/7dni lub 24h/7dni.

2.            Auto start – w sytuacji odcięcia zasilania, po jego wznowieniu monitor uruchomi się automatycznie do stanu w którym zgasł, telewizor należy uruchomić przyciskiem.

3.            Jasność – monitory posiadają różne jasności matrycy i w zależności od naświetlenia w danej lokalizacji dobierane są te które zapewnią najlepszą widoczność wyświetlanych materiałów. W telewizorach często jasność jest zbyt niska.

4.            Gwarancja – w telewizorach to najczęściej 24 miesiące. Monitory profesjonalne to 36 miesięcy z możliwością przedłużenia do 5 lat.

5.            Dekoder DVB-T – w Menu Board jest on zbędny, a jest elementem telewizorów, za który należy opłacić abonament radiowo-telewizyjny. Monitory są pozbawione dekodera.

•             System – zdalne zarządzanie i optymalizacja wyświetlanych informacji systemem Digital Signage to podstawa.

•             Sposób montażu – profesjonalne uchwyty pozwalają na idealne wypoziomowanie linii monitorów, łatwy dostęp do każdego monitora w razie konieczności serwisu oraz gwarancje zabezpieczenia monitorów przed upadkiem.

– Wszystkie te zasady wdrażamy w sieci restauracji Thai Wok. Profesjonalne monitory są montowane na długiej listwie, co gwarantuje ich idealny poziom, a wyświetlany content z animacją jest spójny, angażujący i zachęca do wyboru tajskiej potrawy – podkreśla Bartosz Brusikiewicz, Dyrektor Zarządzający w sieci Thai Wok.

Realizacja Solix dla Thai Wok

Content

Najlepsze praktyki wykorzystania przestrzeni monitorów i systemu Digital Signage:

•             Automatyzacja – stosując np. system Central Stacks można zautomatyzować zdalną zmianę cen, treści i innych elementów na menu board, a możliwość integracji z zewnętrznymi systemami jest dodatkową korzyścią.

•             Aktualność ponad wszystko – system Digital Signage daje możliwość zmian w czasie rzeczywistym. Zespół obsługujący punkt gastronomiczny dostaje dostęp do szybkiej edycji menu.

•             Personalizacja – umożliwia tworzenie niestandardowej komunikacji z klientem. Dobrym pomysłem może być tutaj integracja z social media i interakcja z klientami.

•             Analiza danych – jest to dodatkowa wartość rozwiązań Digital Signage. Umożliwia restauratorowi rozwijanie interaktywnych rozwiązań bazując na wiedzy o doświadczeniach klientów.

– Skopiowanie papierowej wersji menu to zdecydowanie za mało. Digital Menu Board nie może być przesycony treścią, a pozycje na nim wyświetlone powinny zachęcać przyciągającym zdjęciem wzbogaconym animacją, która ożywia produkt jednocześnie zachowując jego najważniejsze walory ułatwiając decyzję głodnym klientom – podkreśla Bartosz Balcerzak, Manager Marki Berlin Döner Kebap.

Nie tylko menu board

– Istnieje szereg rozwiązań, które sprawdzą się świetnie w przestrzeni restauracyjnej. Mogą to być zarówno monitory lub ekrany LED w witrynach, jak i interaktywne kioski self order czy liczniki czasu zamówienia. Wszystkie te urządzenia usprawniają proces i upraszczają ścieżkę zakupową. Wspólnym mianownikiem każdej wdrożonej technologii musi być jednak jakość, funkcjonalność i dodatkowa wartość jaką uzyskamy z inwestycji – podsumowuje Mateusz Sepioło, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Solix.

Solix – firma specjalizująca się w Digital Signage – zaprasza potencjalnych klientów i partnerów do specjalnej strefy Inspiration Space w której można „na żywo” poznać technologię Digital Signage poprzez warsztaty i spotkanie z ekspertami.

Rozwiązania Digital Signage od Solix są dostępne w wielu galeriach i sieciach handlowych jak IKEA, Media Markt, Huawei, Top Secret, Thai Wok, Berlin Döner Kebap, Stary Browar, PZU Zdrowie i wiele innych.

Solix jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2020. Z ekspertami firmy będzie można spotkać się przy stoisku 2.4

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.